Snacks før forskellige træningsformer


mm2911
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg spekulerede lidt over de ting jeg propper i hovedet inden jeg træner.

Jeg løber rigtig meget, og har fundet ud af at det hjælper rigtig meget på min præstation hvis jeg får et mellemmåltid lige inden træning. Men det skal helst være noget der ikke lægger sig tungt i maven, for så får jeg de sygeste sidestik. Så frugt duer ikke rigtig for mig. Jeg har prøvet kiks men det er jo usundt i længden.

Desuden styrketræner jeg også og jeg tænkte på om man skal variere det man spiser inden træning udfra om det er styrke eller konditionstræning, eller er det lige meget?

Vil det nytte at spise noget bestemt inden styrketræning og noget andet inden løb og cykeltræning? Der er måske noget der er bedre til den ene form end den anden.

Jeg er ikke til alt det der proteinpulver og shakes, jeg spiser dog proteinbarer nogen gange... Jeg prøver ikke at blive et muskelbundt, jeg skal bare strammes op og få lidt mere markerede muskler :-) så forslagene skal helst være rigtig mad...

Må hellere lige tilføje; jeg er en pige på 17år :-)

Link to comment
Share on other sites

narj.. egentlig vil jeg sige du ikke behøver variere din præ-trænings snack (først og fremmest baseret på dine mål: ingen muskelvækst), dog kan du evt. før din styrketræning, loade dig med lidt flere proteiner end ellers / ifht. løbeturen, bare husk at gør du det, bør du indtage det i lidt bedre tid end du nok plejer, da maven så ik ska arbejde så meget med den lidt mere komplekse nedbrydning af proteiner under træningen.

MEN husk, vigtigere endnu, er det at få din post-trænings snack, (altså efter), og her skal du så sørge for at få godt med hurtigere (simple kulhydrater, fx hvidt brød, frugt, kakaomælk, o. lign sukkerstads :o) og efter din styrke må du her osse gerne tilføje lidt protein. Dette er for at forbedre din restitution. og dette post trænings snack, ska indtages så hurtigt som muligt, efter endt træningspas, for at få optimalt udbytte.

God fornøjelse :-D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share