Fullbody + maveprogram?


algernon
 Share

Recommended Posts

Jeg fandt en artikel om mavetræning på getbig, http://www.getbig.dk/article.php?id=137&am....20til%20sommer?, hvor der er 3 forskellige mavetræningsprogrammer. Da hvert program indeholder en 4 øvelser og jeg i forvejen træner 3 x fullbody om ugen, så tænkte jeg på, om man kunne tage 2 dage om ugen, hvor man kun trænede mave? Altså 3 x fullbody + 2 mave dage. Maven bliver jo også brugt i dødløft, suqat osv. Så er lidt i tvivl om det ville gavne at smide 2 mave dage ind - specielt mht restitutionstiden på mavemusklerne - og omvendt synes jeg 4 maveøvelser oven i mit fullbody virker af lige lovlig meget..

Mvh

Edited by algernon
Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt en artikel om mavetræning på getbig, http://www.getbig.dk/article.php?id=137&am....20til%20sommer?, hvor der er 3 forskellige mavetræningsprogrammer. Da hvert program indeholder en 4 øvelser og jeg i forvejen træner 3 x fullbody om ugen, så tænkte jeg på, om man kunne tage 2 dage om ugen, hvor man kun trænede mave? Altså 3 x fullbody + 2 mave dage. Maven bliver jo også brugt i dødløft, suqat osv. Så er lidt i tvivl om det ville gavne at smide 2 mave dage ind - specielt mht restitutionstiden på mavemusklerne - og omvendt synes jeg 4 maveøvelser oven i mit fullbody virker af lige lovlig meget..

Mvh

Hej

Hvad med bare at ligge en af øvelserne på hver gang på træner fullbody, så når du trods alt 3 forskellige øvelser i ugen. Og som du korrekt skriver, så træner maven meget i squat, military og de andre stående presseøvelser som jeg regner med du har med i dit program.

Jeg ville selv ligge en ekstra maveøvelse på hver af de 3 dage, og så holde fast i en fridag imellem dagene som du har nu og ikke ligge mavedage ind. Altarnativt kan du overveje at køre split program som vil frigave lidt mere tid/energi de enkelte træningsdage til mavetræning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share