Hvad nu??


Chman
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu trænet i 2 år jeg køber proteinpulver,

men pengene ruller også, jeg vil selfølgelig gerne

have det bedste protein der er på markedet,

hvad er det så? samtidig, er der så ikke et site på nettet el noget andet hvor der er gode tilbud?

Protein skal man s´følgelig have, creatin ligeså? hvad med glutamin er det nødvendigt eller giver det  ligeså gode resultater hvis man undværer det?

Som sagt pengene ruller (skidtet koster mange penge)

Hvad har man brug for og hvad er bedst? (vil ikke bruge flere penge end der behøves)

Tak og forsat god træning alle sammen.

MVH anden

Link to comment
Share on other sites

Isolat er det bedste protein, men spørgsmålet er om det for almindelig dødelige som os er nødvendigt. Jeg tager Isolat (Danlabs CFM Whey) efter træningen, og en prisbillig Whey derudover.

Jeg har mærket en bedre restitution med glutamin, men det er nok individuelt om man har brug for det. Køb en krukke og se om det virker - fortsæt hvis du er tilfreds.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Det bedste protein er nok Whey protein fremstillet som isolat. Hvis pengene ikke ruller så godt længere burde du må´ske overeje Soja eller bare en gang cacaoskummetmælk (det indeholder også valle protein)

Kreatin er IMO overhovedet ikke nødvendigt. Kreatin hjælper med at genopbygge kroppens energilager bestående af ATP, ADP og AMP. Disse er musklens primære energikilder, når disse er udbrændt bygger CrP (Creatin + Phosfat) ATP op igen -  Derefter starter glykolyse til fremstilling af ATP og til sidst Citratcyklus.

Kreatin hjælper altså kun de første sekunder af løftet - man kan jo så påstå at da det hjælper der - giver det samtidig også energi i musklen til et ekstra løft, men med kreatins pris taget i betragtning mener jeg ikke det er pengene værd.

Der er også nogen der mener at CrP er fremmende for muskelhypertrofi.

Glutamin (også kendt som L-glutamin) er en aminosyre der fremmer en række postitive egenskaber i kroppen -deriblandt er der også nogen der mener at det giver en hurtigere restitutionstid - men om det er pengene værd er op til dig selv at vurdere.

Link to comment
Share on other sites

Okay så hvis det er whey isolate er det det man skal købe? Det er bare en jungle af kosttilskud derude, man skal passe på med hvad man køber

ellers kan man snildt bruge alle sine penge hurtigt.

Okay tak, jeg prøver Isolate.  noget bestemt mærke der kan anbefales?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share