Hjemmetrænigsprogram.


8MHS
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :smile: . Jeg er helt ny herinde jeg oprettede min profil igår aftes, men ellers er jeg en 14 årig dreng som har trænet hjemme i et stykke tid, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det for at det er mest effektivt.

Jeg har èn håndvægt som man kan justere op til 10 kg.

- Men jeg havde tænkt mig noget med nogle arm, ryg og mavebøjninger osv, og selfølgelig også noget med håndvægten :wink: .

Så har jeg også tænkt mig at begynde at løbe, men jeg har bare ikke nogle ordentlige sko, kan i anbefale nogen? - og hvor mange gange om ugen skal man løbe?

^Er det dumt at løbe om morgen?

Hvad så med mad :4mewantfood: ?

Hvad er godt at spise før og efter at jeg træner? - Og hvad med at løbe om morgenen, skal man så spise noget inden man tager afsted?

Det er hele kroppen jeg gerne vil have trænet.

- Håber at I kan hjælpe mig :bigsmile: .

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen :smile: . Jeg er helt ny herinde jeg oprettede min profil igår aftes, men ellers er jeg en 14 årig dreng som har trænet hjemme i et stykke tid, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det for at det er mest effektivt.

Jeg har èn håndvægt som man kan justere op til 10 kg.

- Men jeg havde tænkt mig noget med nogle arm, ryg og mavebøjninger osv, og selfølgelig også noget med håndvægten :wink: .

Så har jeg også tænkt mig at begynde at løbe, men jeg har bare ikke nogle ordentlige sko, kan i anbefale nogen? - og hvor mange gange om ugen skal man løbe?

^Er det dumt at løbe om morgen?

Hvad så med mad :4mewantfood: ?

Hvad er godt at spise før og efter at jeg træner? - Og hvad med at løbe om morgenen, skal man så spise noget inden man tager afsted?

Det er hele kroppen jeg gerne vil have trænet.

- Håber at I kan hjælpe mig :bigsmile: .

Du har mange ting du gerne vil må man sige.

Først snakker vi lige sko til dit løb, ned i en sportsbutik og få analyseret din løbestil og få sko der passer til den. Færdig proces

Med hensyn til løbet så kan du sagtens løbe om morgenen, men med hensyn til mad ind eller ej kommer det meget an på hvornår du står op i forhold til at du vil løbe og hvad du har tænkt dig at spise inden.

Nu kan vi snakke din anden træning. Det vil klart være at foretække med et center, men nu fokuserer vil lige på hvad du kan lave derhjemme.

Som en god gang basis:

3*10-15 armstækkere (gerne med vægt på, som du kan smide i en rygsæk)

3*10-15 mavebøjninger (med vægt på brystet)

3*10-15 rygstækkere (arme og ben samtidig)

3*10-15 armstækkere (en arm fremme og en arm tilbage)

4*10-15 skrå mavebøjninger (2 omgange til hver side)

4*10-15 diagonal rygstækkere (2 omgange til hver side)

4*10-15 lunges (2 omgange til hver side)

3*10-15 front squat (med 10 kg)

4*10-15 biceps curls (2 omgange til hver side)

4*10-15 triceps ekstension (2 omgange til hver side)

Så kommer vi til det med maden. Her handler det om at spise godt med frugt og grønt, samt proteinrig mad og så skærer lidt ned på fedtet.

Link to comment
Share on other sites

Du har mange ting du gerne vil må man sige.

Først snakker vi lige sko til dit løb, ned i en sportsbutik og få analyseret din løbestil og få sko der passer til den. Færdig proces

Med hensyn til løbet så kan du sagtens løbe om morgenen, men med hensyn til mad ind eller ej kommer det meget an på hvornår du står op i forhold til at du vil løbe og hvad du har tænkt dig at spise inden.

Nu kan vi snakke din anden træning. Det vil klart være at foretække med et center, men nu fokuserer vil lige på hvad du kan lave derhjemme.

Som en god gang basis:

3*10-15 armstækkere (gerne med vægt på, som du kan smide i en rygsæk)

3*10-15 mavebøjninger (med vægt på brystet)

3*10-15 rygstækkere (arme og ben samtidig)

3*10-15 armstækkere (en arm fremme og en arm tilbage)

4*10-15 skrå mavebøjninger (2 omgange til hver side)

4*10-15 diagonal rygstækkere (2 omgange til hver side)

4*10-15 lunges (2 omgange til hver side)

3*10-15 front squat (med 10 kg)

4*10-15 biceps curls (2 omgange til hver side)

4*10-15 triceps ekstension (2 omgange til hver side)

Så kommer vi til det med maden. Her handler det om at spise godt med frugt og grønt, samt proteinrig mad og så skærer lidt ned på fedtet.

Mange tak.

Hvis at jeg skal løbe om morgenen vil jeg stå op omkring klokken 06.00. - Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg havde tænkt mig at spise hvis jeg skulle løbe der.

Er det O.K hvis at jeg træner hveranden dag?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil stå op klokken 6 for at løbe så spis en banan og drik dig et lidt stort glas vand, vent så ca. 20 min og så ud af døren til en løbetur. Når du så kommer hjem spiser du en god gang morgenmad, gerne nogle mellemgrove boller med kødpålæg.

Start med at træne hver anden dag, swå kan du altid øge antallet af træninger eller længden af dine træninger med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share