Muskelmarkering


tjn
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :wink:

Jeg var inde på en gymnordic's hjemmeside, hvor jeg kiggede på deres muskelmarkeringspakke. Jeg læste gymnordic's anbefalinger for træning og kost.

I anbefalingen skriver de så: "Hvis det passer ind i dit program, så bør du gå en tur, løbe eller cykle 30-60 min. om morgenen på tom mave. På den måde opnår du optimal fedtforbrænding".

Umiddelbart synes det for min opfattelse af fedtforbrænding, at give mening, men er det en sund måde at gøre det på? er der nogen, som har prøvet det og haft positiv effekt ved denne forbrændingsmetode?

På forhånd tak, Tobias.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu ikke lige se den store fordel i at skulle være aktiv på tom mave og slet ikke hvis det er op til 60 minutter man skal være det og specielt ikke om morgenen. For her har kroppen ikke meget energi tilbage i muskel- og leverdepoterne, så man vil hurtigere blive sløv og træt da hjernen så ikke kan få sin energi, da den kun lever af sukker og såkaldte ketonstoffer, og sidstnævte har den slet ikke godt af.

jeg kan se lidt ide med hensyn til forbrænding af fedt, men så ville jeg hellere spise noget inden og så trykke til på løbet/cyklingen, så jeg ville få en højere og længere efterforbrænding end at satse på at holde pulsen lav og være i en såkaldt fedtforbræningszone som ikke er særlig effektiv.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart synes det for min opfattelse af fedtforbrænding, at give mening, men er det en sund måde at gøre det på? er der nogen, som har prøvet det og haft positiv effekt ved denne forbrændingsmetode?

Som der bliver sagt har kroppen meget lidt energi i depoterne om morgen efter ikke at have spist i mange timer, og ja så virker det logisk at så må kroppen jo forbrænde fedt fra fedtdepoterne for at få energi til løbeturen,

det er bare ikke så nemt. Det er vanskeligt for kroppen at omsætte fedt til energi i tilstrækkelig tempo ift. hvor hurtigt du bruger det og din krop vil være nødsaget til også at omdanne muskelvæv til energi, der er jo ikke andet at forbrænde!

Det er skrøner a la Loch Ness-uhyret med fedtforbrændingszoner, træning på tom mave og en miliard andre åndssvage koncepter der er lige til at lukke op at skide i.

Følg de 8 kostråd, sørg for at være i moderat energiunderskud, hold dampen oppe til træning og så er du på vej.

Jeg løber sjovt nok bedre/hurtigere om morgenen, end senere på dagen. Min tur er kun på 5 km, men jeg giver den max gas, og har som sagt løbet mine bedste tider om morgenen(lige omkring 18 min.) på kun en kop kaffe.

Jo lettere man er jo hurtigere kan man løbe, og man vejer som regel mindst om morgen, så det har sin forklaring, men det er ikke det trådstarter spørger om.

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share