lob for begyndere


dukatos
 Share

Recommended Posts

Hej. jeg er en ung dame paa 29 ar som soger et lobe program for begyndere, det skal vaere sjovt og indholds rigt. jeg har for i tiden vaeret meget aktiv og glad for sport, jeg har spillede elitefodbold, men fik en stor kneskade i 2007, saa karrieren sluttede og det jeg rigtig ked af. jeg har ikke fundet mig til rette i ny traennings omgivelser, jeg kan ikke rigtig falde til i det og holde det ved lige. jeg kore surt i det nar jeg starter op paa et lobe program og kan ikke holde mig motiveret til at kore mere end en uge. jeg ved det kraever vilje styrke og man skal holde modet oppe.... det tit sofaen der vinder nar jeg skal vaelge imellem og lobe/gaar. jeg ellers meget glad for naturen og elsker at vaere ude, men jeg er blevet lidt doven det sidste stykke tid. det skyldes ogsaa den angst jeg har for at bevaege mig, den forhindre mig i rigtig mange ting i livet. Kender nogle af jer til det ?. jeg ville gerne saa meget i livet, men tor ikke springe ud i det af frygt for der skal ske noget. Soger viden om hvad man kan gore for at over vinde sig selv og komme ud i det fri og traenne. jeg ved det er godt for mig. Hilsen dukatos :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hej. jeg er en ung dame paa 29 ar som soger et lobe program for begyndere, det skal vaere sjovt og indholds rigt. jeg har for i tiden vaeret meget aktiv og glad for sport, jeg har spillede elitefodbold, men fik en stor kneskade i 2007, saa karrieren sluttede og det jeg rigtig ked af. jeg har ikke fundet mig til rette i ny traennings omgivelser, jeg kan ikke rigtig falde til i det og holde det ved lige. jeg kore surt i det nar jeg starter op paa et lobe program og kan ikke holde mig motiveret til at kore mere end en uge. jeg ved det kraever vilje styrke og man skal holde modet oppe.... det tit sofaen der vinder nar jeg skal vaelge imellem og lobe/gaar. jeg ellers meget glad for naturen og elsker at vaere ude, men jeg er blevet lidt doven det sidste stykke tid. det skyldes ogsaa den angst jeg har for at bevaege mig, den forhindre mig i rigtig mange ting i livet. Kender nogle af jer til det ?. jeg ville gerne saa meget i livet, men tor ikke springe ud i det af frygt for der skal ske noget. Soger viden om hvad man kan gore for at over vinde sig selv og komme ud i det fri og traenne. jeg ved det er godt for mig. Hilsen dukatos :dry:

Hej Dukatos!

Jeg kan anbefale hjemmesiden www.dourun.dk som udelukkende beskæftiger sig med løb. Der har jeg f.eks. fundet dette løbeprogram som henvender sig til begyndere: link

Hvis det er for let for dig, så er der også en masse andre løbeprogrammer: link

Nu skrev du at du tidligere har spille fodbold på elite-niveau, så hvis du har problemer med motivationen ville det være oplagt at begynde på fodbolden igen, måske blot på et mindre ambitiøst niveau hvis dit knæ da kan holde til det? Eller måske andre sportsgrene. Med hensyn til løb så synes jeg en løbemakker er noget af den bedste motivation de dage hvor man ikke lige vil afsted - måske det er en mulighed?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt som om du ikke rigtig kan tage dig sammen til at komme ud og løbe selvom du egentlig gerne vil. Generelt er det vigtigste ved hvilken som helst træning at man har det sjovt og er motiveret til det man nu engang foretager sig. Så kommer resultaterne også helt af sig selv. Kunne det måske være en idé at starte ud med nogle kortere ture uden at se på tiden, men blot nyde naturen? Det kunne også være gåture, men sørg for at få nogle gode oplevelser til at starte med. Er man lidt i tvivl om man gider at løbe og så render sig selv død og ikke kan gå dagen efter mister man i hvert fald helt sikkert lysten.

Det med at du er bange for at der skal ske noget forstår jeg ikke helt. Er du bange for at blive overfaldet, der sker et uheld eller at blive skadet. Er det førstnævnte kunne det være en idé at finde én eller flere at løbe med. Så kan man også ofte tvinge sig ud dage hvor lysten ikke er helt så stor. Er det sidstnævnte bør du måske styrke kroppen igennem noget styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt stor motivation ved det begynderløbe program som ligger her på sidan. Når man printer det ud, står der de præcise dage man skal løbe og hvor langt. Det hjalp lidt mig, da jeg ellers var totalt utruktureret i mit løb og sofa-hyggen vandt ofte!! Derudover er der plads til at skrive sin løbetid, hvilket gav mig lidt konkurrence mod mig selv. På den måde pressede jeg mig selv til at løbe lidt stærkere næste gang jeg skulle afsted. Hvis min tid blev bedre, følte jeg er sejr og på den måde er min løbeglæde blevet større. Find evt en løbepartner som følger det samme program.

Tro mig, jeg HADEDE at løbe i starten, men som kondien er blevet bedre er det blevet sjovere og sjovere!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Dukatos

Jeg kunne ellers forestille mig at du har løbet rigtig meget før, eftersom du har spillet fodbold på eliteplan. Måske kunne du finde holde motivationen højr ved osse at lave andet end at løbe? Rulleskøjte, klatre, svømme? Eller gå til noget helt alternativt sammen med en anden der deler interessen. Jeg prøvede engang at gå til capoeira (brasiliansk kampdans) senere ultimate og sågar yoga blev jeg lokket til af en kammerat bare for at prøve noget nyt og inspirerende.

Jeg kan varmt anbefale lige de 3 fysiske udfoldelsesmuligheder, men måske har du selv et eller andet, hvor du tænker: "Det kunne sgu være meget sjovt at prøve". Så kan jeg kun foreslå: "Prøv det".

Sammen med at løbe en gang elle to om ugen er jeg sikker på at det kan give dig motivation.

/Wyrste

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share