Kreatin i forhold til løb


Tejs_92
 Share

Recommended Posts

Kreatin burde have nogen speciel effekt ved langdistance løb udover en mulig placebo påvirkning.

Koffein derimod har en dokumenteret effekt ved langvarigt løb. Dog skal der drikkes en hel del kaffe, cola eller andre energidrikke for at opnå en tilstrækkelig mængde hvis du ikke lige skulle kunne komme i besiddelse af det rent :)

Dog har kroppen en tendens til ret hurtigt at vænne sig til koffeinen, hvorfor den positive effekt aftager.

Link to comment
Share on other sites

Kreatin burde have nogen speciel effekt ved langdistance løb udover en mulig placebo påvirkning.

Koffein derimod har en dokumenteret effekt ved langvarigt løb. Dog skal der drikkes en hel del kaffe, cola eller andre energidrikke for at opnå en tilstrækkelig mængde hvis du ikke lige skulle kunne komme i besiddelse af det rent :)

Dog har kroppen en tendens til ret hurtigt at vænne sig til koffeinen, hvorfor den positive effekt aftager.

Drikker man en dobbelt espresso, så er man altså godt på vej i nærheden af en koffeinpille. Og så smager det meget bedre. :)

Link to comment
Share on other sites

Drikker man en dobbelt espresso, så er man altså godt på vej i nærheden af en koffeinpille. Og så smager det meget bedre. :)

Problemet er bare at selv den mest koncentrerede kop kaffe ikke har samme dokumenteret virkning, som en koffeinpille har.

Link to comment
Share on other sites

tak for jeres svar, jeg vidste godt det med de ekstra kilo. som selvfølgelig er et minus.

tænkte på om det påvirkede min restitutions face, som det jo gør ved styrketræning?

Jeg tror ikke at kreatin vil give dig det positive respons, som du leder efter. Det vigtigste spørgsmål man bør stille sig selv i denne forbindelse er: "Vil eventuelle ekstra kilo påvirke min løbeøkonomi"?

...og der er svaret desværre: "Ja, i negativ retning".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share