Politiets optagelsesprøve


Mai Fynbo
 Share

Recommended Posts

Det at rækkefølgen på din styrketræning ændrer sig fra uge til uge, er ikke nødvendigvis skidt. Variation er en af de vigtigste faktorer i forhold til at opnå fremgang i sin træning. Sørg imidlertid for at have en struktur på hver enkelt øvelse, og sørg for at føre træningsdagbog, så du kan følge din udvikling i de enkelte muskelgrupper.

2 spørgsmål:

1) Hvordan træner du mht. antal sæt og reps (gentagelser)?

2) Hvilke øvelser bruger du for at opnå fremgang i dine kropshævninger?

Mvh

Thomas

Det med variationen er godt at høre for jeg kamp keder mig hvis jeg skal holde mig til en helt fast plan :laugh: Og træningsdagbogen ligger også herinde et sted - den er super at have, både mht. motivation og til at se fremgang i øvelserne. Nå ja og så fordi jeg får gode råd og et (kærligt?) spark fra tid til anden :4thumbup:

Jeg træner for det meste med 10 gentagelser som standart - når jeg kan tage det er det på tide at smide mere vægt på. Når jeg siger for det meste så er der stadig nogen øvelser hvor jeg kun tager 4-7 gentagelser (som feks. chin ups med hjælpevægt), enkelte løft som nærmest er max løft og selvfølgelig overgangsperioverden til en tungere vægt hvor jeg måske ikke kan tage 10 de første gange så der bliver det til max reps i et eller to sæt. '

Kropshævningerne er allerede i skabet så jeg arbejder bare på at forbedre dem nu :smile: Mit problem i dag ligger hvor det også lå sidst jeg søgte, med dukkeløftet. Her bruger jeg stort set alt jeg kan komme i nærheden af. Squat, dødløft, sandsækløft og plié squat som de primære.

Dysp, on 12. November 2009 - 13:17 PM, said:

Ah! Den fysiske test er da for nemt, hvis man bare ikke har været inaktiv hele sit liv.

Nu er det så (åbenbart) ikke alle der er i lige så god form som dig Dysp.

Trådstarter har åbenbart selv dumpet 1 gang. Så hvad med at komme med et seriøst svar, istedet for sådan et ubrugligt indlæg?

Tak LeCerveau :smile:

Til lidt info har jeg kun haft 3 år i gymnasiet som totalt inaktiv. Og nej, hverken step, fodbold eller marchtræning vil give nok træning til at en tøs som jeg kan bestå den prøve.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej Mai og alle I andre!

Jeg er pt. igang med at tage Diplomtræneruddannelsen i styrketræning på Aalborg Sportshøjskole, hvor jeg også er ansvarlig for Politilinien. I den forbindelse søger jeg folk, der kunne tænke sig at modtage instruktion i styrketræning én gang om ugen. Der vil blive lagt træningsprogrammer til alle deltagere.

Læs mere her: politiskolen.com (klik på nyheden på forsiden)

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share