Kostplan til bulk


MediumPower
 Share

Recommended Posts

Hey.

I har sikkert laest dette i hundrede af andre traade, men jeg kunne ikke lige finde noget saerlig uddybende.

Jeg er netop blevet 20 aar, er ca. 183cm hoej og vejer 85kg.

Jeg er begyndt at styrketraene 5 gange om ugen i ca. 1 time til 1,5 time, og jeg mangler en kostplan, eller bare gode raad til hvad jeg boer og ikke boer spise.

Jeg aner intet om hvor mange calorier jeg forbraender paa en dag, men hvis jeg skal bulke skal der vel en del calorier til.

Pt. spiser jeg en portion havregryn med rosiner om morgenen, 2 sandwich med tun og agurk til middag og varieret til aftensmad (som regel noget med enten ris eller pasta)

Derudover spiser jeg lidt aebler og guleroedder ind imellem.

Hvad vil vaere godt at spise for at bulke?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det virker til, at det du spiser er fint. Når du bulker, skal der en masse kalorier gennem systemet, og det er bare med at prøve sig frem.

Så længe du spiser sundt, og træner så meget, som du gør, så skal du bare køre noget mad ind. Hold øje med din fedtprocent, så du sikrer dig, at det er muskler du tager på.

Prøv evt. med noget weight gainer, hvis det er fordi, du har svært ved at tage på.

Mvh Nicolai

Link to comment
Share on other sites

Hej MediumPower.

Det afhænger af mange forskellige ting. Jeg vil give NB ret i at det ser rigtigt fornuftigt ud og at weightgainer er et rigtigt supplement.

Pt. er jeg selv i gang med at gaine vægt (jeg vil ikke kalde det bulk, da jeg ikke træner til BB) Min vægtforøgelse indtil videre har været på 4,3 kg på 5 uger. Det gik meget hurtigt med at få smidt de kg på, men jeg er så stagneret lidt. Derfor har jeg lavet nogle ændringer i min kostplan. (stjerne ud for de nye ting)

Morgenmad:

1 liter skummetmælk

2 ds. makrel i tomat*

1 proteinshake*

Formiddag:

2 stk. rugbrød m. hytteost*

Frokost:

1 ds. økologiske baked beans

300 g kød (kan variere, alt fra frikadeller til kylling)

Eftermiddag (ca. kl. 14):

2 bananer

Pre-workout:

N.O. Xplode shake

During workout:

1 liter skummetmælk el. kakaoskummetmælk

Post workout:

Proteinshake

Aftensmad:

3-400g kød,

400g grøntsager

1 spsk. olivenolie

D+E-vitamin

Evt. lidt ris, bulgur eller frisk pasta

Bedtime:

1 liter skummetmælk

Det er bare at give sig i kast med det, og husk på at det er hårdt i starten, men kroppen vender sig til de store mængder mad. Sørg for at protein er hovedkilden, hvis du gerne vil være større, så går du ikke helt galt i byen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share