Mission fedttab


Abildgaard
 Share

Recommended Posts

Har i mange år arbejdet som kok, hvilket har medført at jeg har fået en pænt stor mave, dårlig kostvaner, dårlige arbejdstider og for mange øl.

Jeg fik så konstateret gigt i mine knæ og fingre, og så kunne jeg ikke være kok mere. Gik så hjemme og blev lidt tykkere, nu hvor man ikke er så høj, ser det galt ud med en ordentlig mave.

Jeg besluttede mig for at gøre noget ved det. Har taget skeen i den anden hånd, og vil til at leve sundere.

Jeg skal have tabt mig på maven og brysterne, når jeg er tilfreds med fedttabet, vil jeg langsomt forsøge at bygge masse på.

Grundet min gigt er jeg ikke så stærk, men heller ikke det der tæller for mig, det gør fedttabet, og min nye sunde livsstil.

Jeg er 166 cm høj, vejer 67 kilo, det lyder ikke af meget, men det er det når det HELE sidder på maven.

Her kommer den måde som jeg har trænet på i tre uger nu, og måden som jeg spiser på:

Træning: Mandag, onsdag og fredag, træner jeg et fullbody program, med fokus på basis øvelser.

Der indgår dødløft, bænkpress, militarypress, biceps, træk til bryst, squat men pga dårlige knæ, veksler jeg mellem squat og benpress. Bb rows.

Tirsdag og torsdag er det cardio på tom mave, cykling og roning. Er lysten der og tiden der, så får den også cardio lørdag.

Normalt er lørdag og søndag mine trænings fridage.

Så til kosten, jeg har også en ugentlig ædedag, det er lørdag, dog sørger jeg for ikke at gå helt amok, men tillader mig lidt mere.

KOSTEN

Morgenmad:

60 gram havregryn med rosiner.

1 glas appelsinjuice.

1/2 banan.

3 æggehvider og en blomme, stegt på panden.

Efter træning:

30 gram protein pulver og 1/2 banan.

Middag:

35 gram brune ris.

50 gram tun.

100 gram brune bønner, samt en lille næsten usynlig smule ketchup.

Snack:

35 gram blandede nødder og mandler.

10 gram rosiner.

15 gram protein.

Aftensmad:

100 gram tomater fra dåse, laves om til tomat sovs, med chili og hvidløg.

150 gram kylling bryst filet, jeg skifter mellem kylling, fisk, mager kød, så det svarer til samme mængde protein, som kyllingbrystet vil give mig.

300 gram blandede kogte grøntsager.

Snack:

Grøn the.

1 grov bolle.

30 gram kogt magert hamburgerryg.

30 gram peber frugt i skiver.

Inden sengetid:

30 gram protein shake.

Det giver samlet på en dag:

1769. 5 kalorier.

169. 5 gram protein.

179.4 gram kulhydrat.

39 gram fedt.

Der drikkes 2-3 liter vand i løbet af dagen, andre gange mere.

Tilskud som jeg bruger:

Proteinpulver.

Multivitamin pille.

Fiskeolie.

C-vitamin.

D-vitamin.

Glucosamin (for gigten)

Biostrath eleksir.

ALA.

Link to comment
Share on other sites

I morges tog jeg ned i centeret, og dyrkede 45 minuters cardio på tom mave, jeg fik cyklet og roet.

Nu kan jeg passende holde weekend fri.

Det hele er gået meget fint, tog på vægten i morges efter toilet besøg, og er på en lille uge gået 700 gram ned i vægt, det er jeg ganske tilfreds med.

Fik trænet de svage ben igår, og kunne godt mærke at de ikke var særlig stærke, og mine knæ ikke rigtig vil det som jeg vil.

Jeg kvittede squat, og gik ned og satte mig i leg press maskinen, det var som om at benene bedre kunne holde til dette.

Fik dem godt varmet op.

5x10 med 40 kilo.

5x8 med 60 kilo.

5x8 med 70 kilo.

3x5 med 80 kilo.

2x2 med 90 kilo, det var dagens bedste press, troede ikke jeg kunne klare så meget, men næste gang kører jeg benene stille og roligt igennem, og får dem godt varmet op, det passer bedst til mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share