Se hvad jeg har spist idag!..


xJosh
 Share

Recommended Posts

Min kost fra i går kan forhåbentligt give nogle lidt bedre humør :)

Jeg er syg, har nok noget influenza-sars-pest af en form...

Står op kl 16, spiser lidt choko musli med mælk. I løbet af de næste timer ud på aftenen, hvor jeg sidder foran computeren, får jeg fortæret 200g peanutchips, 100g chokolade, 50g honning (i the), 4 appelsiner, 1 liter mælk og lidt suppe m. rejer - og en julebryg! Kombiner det med 16 timers søvn og absolut ingen fysisk aktivitet.

And so fucking what? I løbet af et par timer har spist en masse usundt lort og et par ting der måske kunne betragtes som "sundt". Men nogle gange må man lade sin krop bestemme - så længe at det ikke tager overhånd!

Min pointe med ovenstående...? Nogle gange falder man i. Omstændighederne (man er i byen, spiser fastfood mm), sociale sammenkomster, selvmedlidenhed (den er dog farlig) kan gøre, at man ikke kan styre sit madindtag lige så nøgternt som man måske ønskede. Det er også okay HVIS man så til dagligt har relativt godt styr på sin kost. Min ovenstående kost er langtfra optimal. Et stort McD meal med 0,75L cola og fritter er langt fra optimalt. En aften i byen med drinks, øl, sprut og shawarma er langt fra optimalt. Men omvendt skal man heller ikke frasige sig alle goder her i livet.

MEN - så længe man til dagligt lever sundt, har en smule mådehold, får brugt sin krop (sport, træning, motion, andet) - så er det okay, at man en gang imellem falder i. Det er ikke noget man skal gå og have dårlig samvittighed over. Det handler bare om at komme op på hesten igen! Men så er det her du skal huske en ting; fordi du dagen før har spist lidt for mange kalorier (her tænker jeg +3500kcal!), så skal du ikke gå og sulte dig selv dagen efter med noget der ligner 1000 kcal. Det er simpelthen for dumt - et rent selvmål. Dagen efter igen vil din krop kræve store mængder kalorier, fordi du har sultet dagen før. Resultatet bliver at du aldrig finder en ligevægt i din kost.

Edited by Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share