Manglende motivation


kwinkel
 Share

Recommended Posts

Jeg startet med at styrketræne tilbage i foråret, og alt gik rigtig fint, glædet mig ofte til at komme i gang efter arbejde. Jeg trænet igennem hele foråret og det meste af sommeren. Men så knækket filmen sidst på sommeren hvor jeg ikke rigtig fik trænet. Forsøgte op til flere gange at starte op igen, men ofte holdt det en uge eller to af gangen. Og så var det bare lettere at smide sig i sofaen, når man kom hjem fra arbejde.

Nu forsøger jeg så igen. Men mangler stadig den sidste motivation, for ellers tror jeg bare igen det holder en uge eller to. Så hvad gør i andre når i ikke rigtigt kan holde jer i gang ?

Samtidig skal man jo have lagt træningen ind i hverdagen, og det er her jeg mangler ”tiden” for jeg har reelt fri ved 16 tiden, men pga. mit arbejde, er tilbudene efter fyraften utrolig fristende, og når man så først kommer hjem sent aften, så har man svært ved at få en times træning, aftensmad osv. til at passe ind.

Det skal lige nævnes at jeg træner hjemme, har squatstativ, bænk, stænger osv, så det er ikke udstyret som mangler.

Jeg startet med et såkaldt ”begynderprogram” med egne tilføjelser og har kørt det lige siden. Og er ret godt tilfreds med øvelserne, tror heller ikke der mangler noget.

Programmet er sammensat at tunge basisøvelser, 3 gange om ugen:

Squat

Dødløft

Bent over rows

Bænkpres

Military

Chinups (i squatstativet med bøjet knæ)

Barbell curl

Fransk pres

Mavebøjninger med vægt.

Alle øvelser er i 3sæt af 6reps, på nær chinups som laves 3sæt af 8reps.

Link to comment
Share on other sites

At du ikke har tid til at træne er en prioriteringssag, brænder du nok for det, skal du nok få tid til det.

Det der motiverer de fleste, er at de finder et program der passer lige netop til deres behov og ønsker.

Det kan være at der skal skæres nogle øvelser fra, at rep/set/progression rutinerne skal ændres for at imødekomme lige netop dig.

Du kan snilt komme langt med et fullbody program med 5 basisøvelser 2-3 gange om ugen, og det tager ikke alverdens tid at gennemføre.

Måske er styrketræning slet ikke den rigtige motionsform for lige netop dig.

Der er måske en anden motionsform der er mere motiverende og givene, udvalget er jo mangfoldigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share