Træning ved muligt brud på håndrodsknogle


snablen
 Share

Recommended Posts

Det er lykkes mig at lave et gående styrt,som er gået ud over min hånd. Foreløbigt er der gips på i 10 dage inden det endeligt kan afgøres om der er et brud på håndroden. Er den det står den på yderligere 8 uger i gips. Jeg har ladet mig fortælle, at man skal være ret omhyggelig med at lade en håndrodsknogle hele i fred, fordi det kan give men hvis den ikke heler ordentligt i form at stivhed i leddet.

Jeg har ikke specielt lyst til at gå helt i stå pga. en skadet hånd, så jeg hører gerne foreslag til træning som er muligt med armen pakket ind. Normalt træner jeg gerne med frivægte, men alt andet end bentræning virker lidt umuligt, så kan jeg godt forberede mig på en ufrivillig pause eller er der nogle derude der ligger inde med gode råd og fifs? Måske nogle af jer har kastet jer ud i løb/spinning med en arm pakket ind med større eller mindre succes?

Alle øvelser som hjælper på udsigten til at være parkeret i mange uger er mere end velkomne!

Edited by snablen
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om du er klar over det, men flere undersøgelser viser at det kan være gavnligt også for din skade, at fortsætte træningen med din gode arm. Du kan evt lede efter det på google. Ja man skal ikke skabe ubalance i kroppen bevidst, men vi taler 10 dage før du så kan begynde på let træning og det er jo ingen ting. 8 uger i gips er også kortere tid end du tror.

Ellers så gå til den med læg, lår, lænd og mave. Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share