Weightgainer og vægtforøgelse?


keene
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg dyrker sport på et meget højt niveau, men på nuværende tidspunkt begrænser min vægt evnen til at blive bedre, derfor har jeg brug for jeres hjælp.

Jeg er 20 år, vejer 77 kg. og er 2 meter høj. Jeg har trænet igennem de sidste 2 år, men der er ikke vildt tydelige forbedringer på

min krops udseende, hvilket vel skyldes min kost samt at jeg vel har en tendens til at have lange muskler?

For tiden træner jeg 3 gange om ugen og bruger HST. Jeg har tidligere brugt proteinpulver og kreatin, men da der ikke har været de vilde ændringer har jeg ikke købt noget nyt efter jeg løb tør.

Jeg træner for at få større muskler og derved tage flere kilo på, men der sker ikke alverden. Jeg har hørt meget om weightgainer, men tror i at det er det der skal til for mig? Hvordan virker det og hvordan skal det bruges? Er det som en erstatning for proteinpulver og kreatin eller skal det hele bruges? Ligeledes har jeg hørt at man kunne lave sit eget ved hjælp af almindeligt proteinpulver og druesukker? Hjælp?!

Mvh

Den fortvivlede

Link to comment
Share on other sites

Du finder ikke svaret i kosttilskudsprodukter, men i mængden af mad du spiser. Spis 25% mere og vupti, så er dén i vinkel. Eller; det er den jo så ikke, fordi jeg ikke aner hvad du spiser.

Post din kostplan, så skal du få noget respons. Har du ikke en kostplan, så tæl alt mad du spiser på en dag sammen og post det.

Link to comment
Share on other sites

Proteinpulver, weightgainer osv. er kun et supplement til den almindelige daglige kost. Det er den daglige kost, du først skal have styr på (herunder også timing af protein-indtag (hvadenten det så er i form af pulver eller almindelig mad)). Langt de fleste kan øge vægten ved at blive mere bevidste om deres almindelige kost (og for de flestes vedkommende indebærer dette også, at de finder ud af, at de skal spise mere end de gør), når der så er styr på den, kan du altid se på, om du også skal have et yderligere kalorietilskud via en form for kosttilskud. Jeg gik selv fra ikke at kunne tage på (troede jeg), og til at tage fire kg på i løbet af et par måneders træning, primært ved at få sat min almindelige kost lidt mere i system.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share