Mit træningsprogram


Andreas92
 Share

Recommended Posts

yoyo

Jeg er 17 år og har kun trænet i 2 måneder så i må betragte mig som en nybegynder. I starten brugte jeg udelukkende maskiner, som jeg nu finder ineffektive og kedelige. Derfor vil jeg så vidt muligt gerne undgå maskiner i mit program. Jeg har ikke haft noget strengt program indtil nu, men udført de øvelser der faldt mig ind; dette vil jeg dog lave om på nu, da jeg gerne vil nå nogle mål inden jeg dør af alderdom. Sig hvis i synes mit program er for småt, ambitiøst eller hvad der nu falder jer ind. Og kom endelig med forslag til øvelser som i mener er 'bedre' end dem jeg på nuværende tidspunkt har skrevet på eller skriv hvis i mener nogle af tingene skal rykkes rundt mellem dagene. Jeg har ladet være med at inkludere sæt/reps/kg med vilje.

Mandag + Torsdag: Biceps,Ben,Ryg,(mave)

Biceps: Curls med håndvægte, Barbell Drag Curl

Ben: Squat

Ryg: Dumbbel Bent-over Row, Pulldown til bryst

Mave: Seated Hip Raise Crunch

Tirsdag + Fredag: Triceps,Bryst,Skulder

Bryst: Bænkpres med stang, Flyers

Skulder: Skulderpres med håndvægte, Dumbbell Lateral Raise

Triceps: Dumbbell kickback, Cable one-arm Pushdown

Onsdag + Søndag

Cardio: Løb i det fri

Mave: Diverse maveøvelser uden maskiner eller vægte

Mht. mave må i meget gerne komme med jeres erfaringer for, hvordan man bedst træner denne!

Link to comment
Share on other sites

yoyo

Jeg er 17 år og har kun trænet i 2 måneder så i må betragte mig som en nybegynder. I starten brugte jeg udelukkende maskiner, som jeg nu finder ineffektive og kedelige. Derfor vil jeg så vidt muligt gerne undgå maskiner i mit program. Jeg har ikke haft noget strengt program indtil nu, men udført de øvelser der faldt mig ind; dette vil jeg dog lave om på nu, da jeg gerne vil nå nogle mål inden jeg dør af alderdom. Sig hvis i synes mit program er for småt, ambitiøst eller hvad der nu falder jer ind. Og kom endelig med forslag til øvelser som i mener er 'bedre' end dem jeg på nuværende tidspunkt har skrevet på eller skriv hvis i mener nogle af tingene skal rykkes rundt mellem dagene. Jeg har ladet være med at inkludere sæt/reps/kg med vilje.

Mandag + Torsdag: Biceps,Ben,Ryg,(mave)

Biceps: Curls med håndvægte, Barbell Drag Curl

Ben: Squat

Ryg: Dumbbel Bent-over Row, Pulldown til bryst

Mave: Seated Hip Raise Crunch

Tirsdag + Fredag: Triceps,Bryst,Skulder

Bryst: Bænkpres med stang, Flyers

Skulder: Skulderpres med håndvægte, Dumbbell Lateral Raise

Triceps: Dumbbell kickback, Cable one-arm Pushdown

Onsdag + Søndag

Cardio: Løb i det fri

Mave: Diverse maveøvelser uden maskiner eller vægte

Mht. mave må i meget gerne komme med jeres erfaringer for, hvordan man bedst træner denne!

Jeg synes godt der kunne smides nogle flere flerledsøvelser ind. Det heller ikke mange øvelser du har med i dit program, når man tænker på det et 2-splits.

Til ben ville jeg tilføje: Leg curl og Calf raises.

Til ryg ville jeg tilføje: Deadlift.

Til bryst ville jeg tilføje: Incline DB benchpress

til triceps ville jeg tilføje: Dips

Link to comment
Share on other sites

Ser IMO meget fornuftigt ud. Er der en speciel grund til at du ikke kører dødløft? Om der er nogle øvelser der er "bedre" end andre kan være svært at sige, men måske suplere/udskifte en af dine tricepsøvelser træning med fransk pres? Og så lige til sidst, hvad med at tilføje en lægøvelse til dit ben pas?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share