Løbe træning


michaeltryl
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil godt i gang med at løbe nogen gange om ugen, så vil lige høre herinde om der er nogen som kan anbefale noget tøj til løb om vinteren?

derudover vil jeg høre hvilke løbesko i kan anbefale.

Hvis du kommer fra en by der har en Løberen, kan jeg kun anbefale at tage derned. De tester din løbestil på et løbebånd og finder nogle sko, der passer dig langt bedre end tilfældige anbefalinger herinde fra vil. Jeg var selv dernede i sidste uge, og de virkede virkelig professionelle og jeg er umiddelbart rigtig glad for den sko, jeg fik derfra. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Løbe tights, har selv en vinterudgave fra Fusion som jeg er rigtig glad for, generelt er tights bare super lækkert at løbe i og styrketræne i. Hvis du har små stænger og ikke tør vise dem frem kan du bare tage et par tynde newline uden på.

Derudover laver Nike og Addidas nogle t-shirts som også sidder super tæt til kroppen og er rigtig behageligt at løbe i.

Man kan også bare tage det første og bedste tøj man finder i skabet, men jeg synes det er dejligt at man nærmest ikke kan mærke det tøj man har på mens man løber.

Og som TCO siger så smut forbi et sted hvor de kan lave en løbestils test, og så bare prøv en masse forskellige par igennem. Det hjælper virkelig meget.

Link to comment
Share on other sites

Er osse enig i at en tætsiddende t-shirt (evt. en med lange ærmer) er super god her i vinterperioden. Desuden kan jeg stærkt anbefale en hovedbeklædning der sidder stramt, eftersom denne kropsdel er særlig følsom overfor temperaturskifte ifht. resten af kroppen (ansigt og brystkassen er ligeledes meget følsomme).

Link to comment
Share on other sites

Som førnævnt bør du få taget en løbestilstest i en forretning hvor sælgeren kan guide dig. Jeg kunne sagtens forslå et par fede sko, men vores løbestil og fødder er forskellige, så et par gode sko til mig kunne sagtens være meget dårlige for dig. Af løbetøj er det lidt en smagssag, tag i en butik og prøv alt muligt forskelligt for det kan godt være individuelt hvordan det sidder.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrækker, som andre, også lange tights (men indrømmet, er man rigeligt selvbevidst er løbebukser nok bedre. Lange tights klæder ingen - men så er man motiveret til at løbe dét hurtigere!) Helst i en mellemtykkelse. De kan bruges hele efteråret og foråret og når det bliver koldt nok har jeg lange skiunderbukser under. Man kan få tights i en milliard tykkelser og har man penge nok kan man da bare investere som en gal. Jeg klarer mig fint med én tykkelse!

På overkroppen har jeg også gerne en skiundertrøje og evt. en tynd fleece-bluse. Er det mildt kan jeg klare mig med en løbevest til lige at beskytte torso lidt, blæser det hopper jeg i en softshelljakke (som også er nogenlunde vandtæt til de mere fugtige dage - problemet med 100% vandtæt er at det sjældent er åndbart). Dertil en tynd hue, et halstørklæde og tynde handsker. Så klarer jeg snildt vinteren.

Vigtigst er at det inderste lag leder sveden væk fra huden. Tør hud = du kommer ikke til at småfryse.

Edited by Nips
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg er med tiden blevet rigtig glad for Newline's tøj - god kvali til en pris der er til at betale.

Jeg løber i deres Warmskin løbetights lige for tiden og de er fisme lækre - derudover har jeg en tætsidende tshirt (faktisk en herre-lækker Odlo) - derudover løbejakke (hed vidst Newline Iconic Carbon), hue + vanter

Efter ca. 1-2km holder jeg fint varmen i det her vejr, dog er pjort+klunker relativt nedkølet da der ikke er meget windstop i mine bukser :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share