træning af muskler


JasonAKANick
 Share

Recommended Posts

Hey alle sammen.

Jeg er en dreng på 15 år. og jeg ville høre om der var nogle der ville hjælpe mig med et trænings program

til mavemuskler bryst muskler og muskler i ryggen(ved ikke hvad det hedder??). for jeg vil virkelig gerne have støre muskler. ikke kun for min skyld.

men os for min kærestes skyld for hun vil os have jeg træner. men altså er der nogle der kan hjælpe??

hvis i kan finde en hjemmeside eller noget vil det være fint nok. og det skal være nogle øvelser jeg kan

lave her hjemme og uden dvs. redskaber. for har kun et par håndvægte og nogle ankelvægte. men altså hvis

der er mere for at i skal kunne hjælpe så skriv.

P.S. er i ret så god form. og har nogle brøder til at hjælpe med de forskellige ting. (kan være der er stave

fejl i tekstet)

Edited by JasonAKANick
Link to comment
Share on other sites

Du skal som udgangspunkt forstå at du skal træne for din egen skyld, og ikke fordi din kæreste gerne vil klæde dig på med større muskler.

Du vil hurtig indse at motivationen ikke er der, hvis du ikke har sat dig nogle klare mål for dig selv, og hvad DU vil med din træning (og om styrketræning overhovedet er noget for dig).

Din alder er ikke nogen hindring, eller noget der skal tages specielt hensyn til.

Start med et stille og roligt program bygget op omkring basisøvelser, så din krop kan vænne sig til træningen, og du kan få en fornuftig teknik.

Link to comment
Share on other sites

ja ved godt jeg ikk kun skal gøre det for hende. men gør det os for mig selv og min sport(basketball).

men de ting jeg skal træne kan min træner ikk hjælpe med. har spurgt. men er der et sted hvor man kan

se basics øvelserne for ved ikk helt hvor det bedste er??

Jeg vil råde dig til at læse en masse om både styrketræning OG kost! Og det kan du med god samvittighed gøre herinde på forummet, hvor der findes en del artikler om begge emner. De er skrevet så det er til at forstå, og det vil derfor være et godt sted at starte. Forsøg dig f.eks. med at læse forskellige artikler fra "Styrketræning" og "Ernæring", som du finder i hovedmenuen til venstre (på forsiden). Under emnet styrketræning finder du også forslag til forskellige øvelser for kroppen (også nogle man kan lave derhjemme). Jeg vil dog understrege, at du bør træne hele kroppen og ikke udelukkende mavemuskler, brystmuskler og rygmuskler. Dine ben, arme, skuldre osv. bør altså også indgå i programmet.

Og ja, så synes jeg forøvrigt at det lyder temmelig besynderligt, at din kæreste "gerne vil have at du træner"! Det kan selvfølgelig forstås på flere måder, men jeg HÅBER at det er fordi, at hun selv har en interesse for netop træning og således gerne vil dele den med dig. Og at det altså IKKE blot handler om, at hun vil forsøge at forbedre dit udseende til noget som hun personligt mener er bedre. For så er I måske på gale veje.. =)

Så ja, det er hundrede procent noget du skal gøre for dig selv, som andre også nævner!

Men læs en masse artikler her på forummet, så vil du hurtigt få en forståelse for, hvad det hele handler om! Samt få idéer til, hvordan du kan opbygge et træningsprogram der passer til netop dig og dine mål. Læs evt. også de forskellige emner under "Styrketræning" i "Diskussionsforaet". Der vil også være en masse hjælp at hente..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler på at det er første gang i historien at en kæreste har ytret ordene "jeg vil gerne have at du træner". Det er nok ord der er fløjet frem og tilbage på tværs af kønnene, og det er da nok fordi man gerne vil have kæresten til at forbedre sin krop, i en mere trænet retning. Hvis man ikke skulle sige "jeg vil gerne have at du træner", hvad skulle man så sige? Der er sikkert pænere måder at sige det på, men hvis forholdet er åbent og ærligt, er lige på og hårdt vel en måde der kan virke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share