Elektrisk muskelapparat...


Henning
 Share

Recommended Posts

Jeg så lige set dette apparat i et katalog.

Jeg talte i går med en elektroniktekniker, der har noget lignende, og har haft det i nogle år.

Det er kun med 2 elektroder til at sætte på det sted, der skal have tur.

Han sagde at det var godt til at massere muskler bag på skuldre /nakke, når man har spændinger. Han kunne selv regulere spændingen og frekvensen på de elektriske impulser.

Den kunne blive ubehagelig høj, og det kan mærkes, hvordan de elektriske impulser virkelig får musklerne til at trække sig sammen.

Er der nogen her inde, der har prøvet det, og ved mere om det ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Apperatet, eller TNS (transkutan nervestimulation), som det kaldes i fysioterapi, bruges i fysioterapi til mange ting, ex. blodgennemstrømning (vævsheling) eller til "aktivering" af en muskel men ex. har opereret i.

Så vidt jeg er orienteret så har disse apperater ingen effekt på hverken hypertrofi eller styrke.

post-5-1041717614.gif

Link to comment
Share on other sites

Vi snakker ikke neurale tilpasninger...

Man skaber en "kunstig" sammentrækning af musklen, derigennem kan man aktivere en muskel patienten har svært ved at "fange" (aktivere bevidst). Ex. kan patienter have svært ved at aktivere VMO (vastus medialis obliqus eller dråbemusklen) efter en større knæoperation. Til det er TNS faktisk ret effektivt. TNS er i øvrigt meget effektivt til kortsigtet smerte inhibition.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Så vidt jeg er orienteret så har disse apperater ingen effekt på hverken hypertrofi eller styrke

Og på trods af det er det netop hvad apparaterne lover. "Få større muskler på kun 30 dage, tabte 10 kilo, kom i dit livs bedste form" og i den dur. Det er til at brække sig over :puke2:

Når din egne nervebaner ikke har noget med sammentrækningen at gøre, kan der i hvert fald ikke ske neural tilpasning :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share