Superpump 250


Andrezz
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål angående såkaldte præstationsøgende kosttilskud, indeholdende nitric oxide.

Er det på nogen måde skadeligt/farligt, at indtage som 14-årig?

På forhånd tak.

Hvad er ideen?! NO (som en en gas!) virker generelt kardilaterende/karudvidene og er hos raske med velfungerende karceller medvirkende til at blodtrykket ikke forhøjes. Gassen fungerer derudover som signalstof når cellerne kommunikerer med hinanden og er på sin frie form meget reaktiv (dvs. er en fri radikal - dem som man i medierne har omtalt vigtigheden af at reducere, ved at indtage antioxidanter).

Tror bare du skal sørge for at spise godt til af din mors mad, få trænet og få restitueret - her kan du med fordel bruge et par af julens fritimer på at læse herinde og få styr på det mest basale.

Glædelig jul.

/Keki

Link to comment
Share on other sites

Andrezz, spar dine penge. Du har ikke brug for at købe kosttilskud.

Okay :-) Så gider jeg ikke spilde penge på det, tak for rådet.

Hvad er ideen?! NO (som en en gas!) virker generelt kardilaterende/karudvidene og er hos raske med velfungerende karceller medvirkende til at blodtrykket ikke forhøjes. Gassen fungerer derudover som signalstof når cellerne kommunikerer med hinanden og er på sin frie form meget reaktiv (dvs. er en fri radikal - dem som man i medierne har omtalt vigtigheden af at reducere, ved at indtage antioxidanter).

Tror bare du skal sørge for at spise godt til af din mors mad, få trænet og få restitueret - her kan du med fordel bruge et par af julens fritimer på at læse herinde og få styr på det mest basale.

/Keki

Glædelig jul.

Mange tak for den gode tilbagemelding.

Jeg tror jeg har fat i det mest basale :-) Men tak for henvisningen alligevel.

Jeg faldt bare over den slags produkter, og tænkte på, om det var værd at købe. Eller om det bare er de sædvanlige overpris produkter med minimal virkning.

Jeg gider ikke købe det, tak for rådet.

Glædelig jul til dig også :smile:

Edited by Andrezz
Link to comment
Share on other sites

Jeg har været godt tilfreds med Superpump 250 de gange jeg har brugt. Det er en god booster inden træningen, men ikke noget man bliver større eller stærkere af.

+ 1 når vi taler om vægttræning!

Edit: Tror grunden til at David fraråder det er, at trådstarter på 14 nok ikke har brug for tilskud før kost, træning mm. er på plads!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

+ 1 når vi taler om vægttræning!

Edit: Tror grunden til at David fraråder det er, at trådstarter på 14 nok ikke har brug for tilskud før kost, træning mm. er på plads!

Korrekt. Se det, som en pyramide. I bunden har vi kost, træning og generel restitution. Før disse elementer er på plads er det meningsløst er rykke videre op i pyramiden.

Link to comment
Share on other sites

Ang. NO produkter har Incognito skrevet følgende:

NO-boostere

Der findes indtil flere såkaldte nitrogen(II)oxid(NO)-boostere under navne som L-arginin og a-ketoglutarat. De er stoffer, som stimulerer frigivelsen af NO i blodbanen på samme måde som nitroglycerin (som i hjertemedicin), blot langsommere. NO virker karudvidende. Ideen med at bruge det er at øge blodforsyningen i muskelvæv og derved tilførslen af aminosyrer til proteinsyntese. Der er dog lige det problem at interstitiet, rummet der omgiver og adskiller muskelcellerne og blodkarrene har en højere aminosyrekoncentration end blodbanen. På baggrund af dette skulle en øget gennemblødning i princippet fjerne aminosyrer fra musklerne i stedet for tilføre dem. I litteraturen er det vist, at nogle af disse produkter kan forhindre muskeltab under svær sygdom, men der foreligger ingen dokumentation på, at det virker præstationsfremmende eller muskelopbyggende. Set i lyset af dette og at det ikke er et produkt, folk ligefrem skriger om, hvor fedt er, ville jeg smide pengene et andet sted, hvis jeg skulle ud at shoppe kosttilskud.

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/traening-kosttilskud.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share