Hjælp til vægttab


Vince
 Share

Recommended Posts

Jeg skriver for at få nogle råd angående træning og kost.

Jeg er en gut på 22 år og 184 cm, som efterhånden snart runder de 100 kg (og derfor også kommer faretruende tæt på en BMI på 30). Jeg ønsker inderligt at ændre mine kost- og motionsvaner, men har ingen ide om, hvordan det skal gøres.

Jeg lider af pollenallergi og er derfor krydsallergisk overfor en del frugter, grøntsager og nødder. Desuden bøvler jeg en del med et piskesmæld jeg pådrog mig i en skiulykke for et lille års tid siden.

Jeg har før været i rigtigt god form, hvor jeg gik til både fodbold, håndbold, badminton, skydning på eliteplan og cyklede til og fra skole dagligt. (jeg trænede RIGTIG meget). Jeg har derudover dyrket bl.a. tennis, karate, squash, basket, springgymnastik, rytmisk gymnastik, løbetræning og svømning.

Mit spørgsmål går på; hvordan kan jeg leve súndt når der er så mange af de 'rigtige' fødevarer jeg er allergisk overfor? Jeg prøver allerede nu at lave smoothies om morgenen (½ liter minimælk / 0,1% youghurt og 150g frosne bær) i stedet for at springe morgenmaden over og spise et par æbler eller pærer på arbejdet, men allergi gør det ekstremt svært, da jeg hverken kan tåle appelsin, citron, tomat, kiwi, nødder (ud over pistacie og cashew) og en del andre ting.

Og hvad med træning? Jeg skal have foretaget en neuropsykologisk vurdering her i februar, hvor det skal fastlægges om jeg er egnet til militær tjeneste, men kan jeg træne indtil da - og hvad kan jeg træne. Altså, jeg kan jo af åbenlyse årsager hverken træne Krav Maga, Karate, styrketræning eller noget som helst andet der belaster nakken og ryggen, men har I nogen ideer til, hvad jeg kan komme igang med, som samtidigt er sjovt.

På forhånd tak,

Edited by Vince
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share