Balancebræt


Mullekrulle
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere

Jeg er i tvivl om, om jeg har placeret dette spørgsmål korrekt - ellers er nogen velkommen til at flytte det.

Jeg har fået et balancebræt i julegave efter ønske, som jeg ønsker at træne på. Jeg har ingen skader, men ønsker at forebygge og ønsker at optimere min balance og mine ankler - både i forhold til løb - men også i forhold til den skiferie jeg skal på til påsken.

Mit spørgsmål lyder - skal der restitueres ligesom ved anden træning/motion således at jeg kan bruge balancebrættet hver anden dag eller kan jeg med fordel træne på det hver dag?

Glædelig bagjul og godt nytår.

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL'ere

Jeg er i tvivl om, om jeg har placeret dette spørgsmål korrekt - ellers er nogen velkommen til at flytte det.

Jeg har fået et balancebræt i julegave efter ønske, som jeg ønsker at træne på. Jeg har ingen skader, men ønsker at forebygge og ønsker at optimere min balance og mine ankler - både i forhold til løb - men også i forhold til den skiferie jeg skal på til påsken.

Mit spørgsmål lyder - skal der restitueres ligesom ved anden træning/motion således at jeg kan bruge balancebrættet hver anden dag eller kan jeg med fordel træne på det hver dag?

Glædelig bagjul og godt nytår.

Det kommer an på hvilken måde du har tænkt dig at træne på det. Hvis du hovedsageligt laver neuromuskulær (læs balance) træning, så kan du sagtens træne hver dag uden de store problemer. Træner du meget hårdt, så du bliver godt øm i dine underben og omkring dine ankler så er det et tegn på for meget træning.

Du skal dog bare tænke over at et balancebræt er fint nok, men et god råd siger: Du bliver kun god til det du træner. Så husk også at komme ud og bruge det som du træner i hverdagen og ikke kun oven på brættet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share