push ups


brinch93
 Share

Recommended Posts

Hej jeg ved ikke om nogen har spurgt om det før, men jeg ville gerne vide, hvonår man træner brystmusklerne, ved push ups.

Er det med armene inde ved kroppen, eller skal de være ude, så ens krop danner et 'T'.

kort og godt:

træner man brystmuskler ved push ups, når armene er ude, eller inde?

Edited by brinch93
Link to comment
Share on other sites

Hej jeg ved ikke om nogen har spurgt om det før, men jeg ville gerne vide, hvonår man træner brystmusklerne, ved push ups.

Er det med armene inde ved kroppen, eller skal de være ude, så ens krop danner et 'T'.

kort og godt:

træner man brystmuskler ved push ups, når armene er ude, eller inde?

Du træner dine brystmuskler ved begge øvelser. Det du ændrer på, er hvor meget du bruger triceps. Triceps bruges mest inde ved kroppen og knap så meget ved bred håndstilling. Uanset hvordan du vender og drejer det, så er triceps og pectoralis de primære muskler der bruges i denne øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Begge varianter træner bryst, men med albuerne inde bliver brystmusklen ikke helt så meget involveret som når de er ude.

At have albuerne så langt ud så du laver et T med kroppen vil jeg ikke anbefale, da det gør det langt sværere at stabilisere skulderbladet fornuftigt.

Hold armene omkring en 45 graders vinkel ude fra kroppen, når du laver "almindelige" pushups.

Link to comment
Share on other sites

Begge varianter træner bryst, men med albuerne inde bliver brystmusklen ikke helt så meget involveret som når de er ude.

At have albuerne så langt ud så du laver et T med kroppen vil jeg ikke anbefale, da det gør det langt sværere at stabilisere skulderbladet fornuftigt.

Hold armene omkring en 45 graders vinkel ude fra kroppen, når du laver "almindelige" pushups.

okay tak :blush: dit svar ikke kommet op før så over se det sidste punkt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share