2.4 km på 8.33 eller derunder


duck2412
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :-)

Jeg skriver til jer fordi jeg er i kådhed er kommet til at indgå et væddemål, som jeg helst skulle vinde - dog ikke for enhver pris!

Betingelserne for væddemålet: Jeg skal løbe 2400 meter på 8.33 eller derunder inden udgangen af maj måned 2011. Dvs. jeg har halvandet år!!

Til daglig styrketræner jeg 4 gange om ugen med det mål at opbygge masse. Pt. vejer jeg 87-88 kg, som er fordelt på 182 cm. Pt. har jeg en smule fedt der skal smides (2-3 kg), men samtidig vil jeg arbejde på, at opbygge yderligere muskelmasse. Dermed er slutmålet nok at vægten alt i alt forbliver på omkring 87-88 kg, blot med en fedt procent omkring de 7-8 stykker.

For 2 måneder siden løb jeg 2400 meter på 10.22 og det var uden at jeg havde løbe/kontidionstrænet i månederne op til. Mit spørgsmål til jer er nu:

Er det muligt for mig at løbe 2400 meter på 8.33 eller bedre samtidig med, at jeg holder min vægt på 87-88 kg?

Jeg er selvfølgelig indforstået med, at jeg er nødt til at løbe en del intervalgtræning osv. Det er ikke noget jeg ved en fandens masse om, men det kan jeg nå at sætte mig ind i. Jeg gider bare ikke lægge det store i det, hvis det på forhånd er stort set umuligt at nå under 8.33.

Beklager det lange indlæg ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share