kost program til en pige.


candy-man
 Share

Recommended Posts

Jeg har lovet at hjælpe en sød pige m at tabe sig, hun er 17 år. Hun spiller en del håndbold. Men vil gerne have en god kostplan at følge. Dvs nogle finger regler for hvad hun skal spise iløbet af en dag. Ved selv meget om kost m det er kun i forbindelse m styrketræning f mænd. Kvinder skal jo ikke ha helt det samme at spise.

Hvad synes i om dette forslag:

1.Morgenmad:

havregryn m sukker evt en banan.

2.mellem:

1grovbolle m fedtfattig pålæg evt et stykke frugt.

3.middag:

4 halve stk rugbrød m fedtfattig pålæg evt frugt til

4.mellem:

Evt et stykke rugbrød ell grovbolle m pålæg,

5.mellem

evt et stykke frugt

6.Aften

ved ik helt hvor meget kvinder skal have af kød og kulhydrater.

(100 g pasta 150 g kød??)

håber i kan hjælpe :rolleyes:

Edited by candy-man
Link to comment
Share on other sites

Jaaaaaaaa....

He he, kunne ikke lade være. Typen af mad er altid god at have på det rene, men hvor det virkelig batter er mængden af føden der bliver indtaget. Uden at kende hendes forbrænding eller mængden af føde hun skal indtage, bliver det svært (læs:umuligt) at give en fornuftig kommentar på vejen.

Men her er der da et par spændende artikler:

women-and-lower-body-fat

baseline-diet-01.htm

baseline-diet-02.htm

spændende

Link to comment
Share on other sites

hun er ikke sådan et kost freak, som vil til at tælle. Hun vil bare have et grundlæggende sundt kost program at følge. hun vil ikke bygge muskler op men tabe sig. Så lyder det overstående ikke rimelig. Hva siger i piger her på mol. Lyder det ok!! :bigsmile:

Edited by candy-man
Link to comment
Share on other sites

Alt er fedende, noget skal der bare mere til end andet. Hvis hun bare prøver at stoppe med at spise 4 minutter før end hun plejer, så vil det garanteret også virke. Hun kan også prøve at pøse mindre portioner op, den psykologiske mæthedsgrænse kommer desværre for mange, væsenligt senere end grænsen for, hvad du har brug for. Hvis hun ikke taber sig, så skal hun bare spise lidt mindre ;)

Hvis hun så forsøger at indtage proteiner sammen med sine kulhydrater, så mange kostfibre som muligt sammen med kulhydraterne, samt holder øje med fedtet (ikke fjerne, men holde øje) kan det ikke gå helt galt. Hvis kulhydraterne samtidig kommer fra kartofler, grøntsager og vilde ris.... jamen, så er vejen til den fitte krop jo fundet.

Ved ikke helt hvordan kvinder og håndbold gør sig, men efter træning, så sig til hende hun skal vente en time eller to med at indtage kulhydrater. Dvs. hvis det kan falde sammen med et aftensmåltid eller sådan, så ville det jo være perfekt.

Jeg ville modsat de fleste (tror jeg) ligge et måltid senere på aften. Bare en stille og roligt et, foreksempel noget med nogle kostfibre og proteiner - det kunne være en skive rugbrød med pålæg eller en skive rugbrød med banan.. (den sidste kunne jeg forestille mig at være mere tøset)

Decideret DET og DET skal du spise på DET og DET tidspunkt, ville jeg ikke sige til hende... bare få hende til at gå lidt mindre i de allerede eksisterende måltider (selvfølgelig forudsat der er 5-6 stykker af dem), og så få hende til at følge de små regler med kostfibre sammen med kulhydraterne og sådan.

Link to comment
Share on other sites

Hva siger i piger her på mol. Lyder det ok!! :bigsmile:

Tak for tilliden, men har ikke så meget at gi' igen.

Dog har jeg dårlige erfaringer med at skrue for meget ned for kosten, jeg taber mig ikke af det, men bliver blot sløv og træt.

Har haft mest succes ved at skabe mine kalorieunderskud med cardio alene (spiser det samme, øger cardiotræningen).

Link to comment
Share on other sites

Nææ, det er med fuldt overlæg. Vilde ris indeholder dobbelt så mange proteiner som almindelige ris. Vilde ris er faktisk ikke ris (kilde til nedenstående)

Vilde ris - er egentlig ikke ris, men frø af en anden type vandplante. Kogetiden for vilde ris er betydelig længere end for almindelige ris. Vilde ris spises som hvide ris og kan eventuelt blandes med hvide ris.
Basmatiris - Basmati betyder duft på indisk. Basmatiris kommer fra Indien og tilhører en speciel rissort. Basmatiris er langkornede, tynde ris.

Mht protein indtaget, så kan sammensætningen på begge ses her:

Hvide ris

Vilde ris.

Link to comment
Share on other sites

Hej du,

En lille kommentar fra en pige :) . Jeg træner selv en del (både cardio og styrketræning), og har succes med at begrænse indtaget af alle "hvide" kulhydrater (pasta, ris, kartofler, hvidt brød og det brød, bageren kalder grovbrød, selvom det for det meste er hvidt brød med solsikke-, sesam og hørfrø i). På den måde kan jeg holde blodsukkeret stabilt.

Generelt ligner min kostplan den, du selv har skitseret. Jeg spiser 6 gange om dagen med max. 3 timers mellemrum. Brød er kun rugbrød, hjemmebagt grovbrød og meget groft knækbrød. Til det varme måltid spiser jeg 150 g magert kød el. fisk (alle slags), masser af grøntsager og kulhydraterne er ofte tørrede bønner og linser (de indeholder nemlig også en del protein). Jeg spiser stort set aldrig pasta og hvide ris. Min "svaghed" er dog kartofler - dem kan jeg ikke undvære!

Det er umuligt at udstikke en kostplan, der passer til alle, så mit råd er også, at man prøver sig frem og mærker efter, hvad der dur og hvad der ikke dur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share