SSR/JGK træning


svane1983
 Share

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tusind tak for din support Gregers! Jeg skal gøre hvad jeg kan for at holde min log så opdateret som muligt.

Jeg ved ikke om jeg virkelig ved hvad der skal til (det vil tiden vel vise hehe), men jeg er DYBT seriøs omkring mine mål og har lavet min research og derudfra tilrettelagt en træning der passer til mig.

Jep det er det jeg kan se og derfor synes jeg det bliver vildt fedt at følge dig! Mht. ved der skal til for at blive jæger, så tror jeg det handler om at have en god grundform (som du har), være vildt målrettet, held og viljestyrke.. Det meste kan du træne, men du skal også have gjort dig klar hvad de kræver mentalt af dig, men det ved du sikkert allerede :) Endnu engang held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

Nej nej, jeg er stoppet med det pjat og det gjorde VIRKELIG en forandring på mit løb og udholdenhed. Det havde dog ikke den store indvirkning på min march træning, hvilket nok er logisk nok, da det først bliver rigtig slemt når pulsen kommer rigtig op og ringe, hvilket den ikke rigtig gør under march.. det gør bare ondt :D

Det fede var at idet jeg gjorde så store fremskridt uden smøgerne, så var det med til at motivere mig til at holde mig fra dem :D Så det er en sikker kur til at kvitte smøgerne.. kvit smøgerne og dyrk en FANDENS masse motion!

PNINF står for Panser-infantarist. Det vil sige at det er infantari (kamptropperne) der køre rundt i PMV´er (Pandsrede mandskabsvogne).

Det er nok, uden at prale, en af de hårdeste dele af forsvaret for værnepligtige. Spejderne er også rigtig hårde har jeg hårdt.. men har aldrig prøvet det, så kan ikke udtale mig. Men sådan en som dig, må og SKAL ind til kamptropperne.. du bliver sgu ikke glad andre steder hehe. Der er dog lige et par år endnu :D

Såfremt du har spørgsmål omkring forsvaret eller millitæret generelt, så spørg endelig løs.. jeg kan nok svare på det meste.

Efter min VPL regner jeg også med søge Kamptropperne som HRU.

Fedt at du bare kvittede smøgerne:D Det må have givet meget viljestyrke. Hvornår er det at du vil søge Jæger?

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Nej nej, jeg er stoppet med det pjat og det gjorde VIRKELIG en forandring på mit løb og udholdenhed. Det havde dog ikke den store indvirkning på min march træning, hvilket nok er logisk nok, da det først bliver rigtig slemt når pulsen kommer rigtig op og ringe, hvilket den ikke rigtig gør under march.. det gør bare ondt :D

Det fede var at idet jeg gjorde så store fremskridt uden smøgerne, så var det med til at motivere mig til at holde mig fra dem :D Så det er en sikker kur til at kvitte smøgerne.. kvit smøgerne og dyrk en FANDENS masse motion!

PNINF står for Panser-infantarist. Det vil sige at det er infantari (kamptropperne) der køre rundt i PMV´er (Pandsrede mandskabsvogne).

Det er nok, uden at prale, en af de hårdeste dele af forsvaret for værnepligtige. Spejderne er også rigtig hårde har jeg hårdt.. men har aldrig prøvet det, så kan ikke udtale mig. Men sådan en som dig, må og SKAL ind til kamptropperne.. du bliver sgu ikke glad andre steder hehe. Der er dog lige et par år endnu :D

Såfremt du har spørgsmål omkring forsvaret eller millitæret generelt, så spørg endelig løs.. jeg kan nok svare på det meste.

Den skær lidt i mit Ingeniør hjerte :nonono: .

Link to comment
Share on other sites

Så blev fortesten bestået og endnu et par seje oplevelser er fyldt i rygsækken :superman:

Her er et kort resumé

3 x Bronzecirkel - 10m51s

- Jeg fik nogle ommere, fordi de mente jeg ikke havde flettet mine hænder nok og så var der noget

med at holde hælen i jorden osv. Tror mere de gjorde det for at finde ud af hvordan jeg ville reagere.

Tog det dog med et smil og havde masser af overskud. Tog testen i et roligt men konstant tempo.

Coopers - 2505m (kamp og støvler)

Grundet det kolde vejr så var ruten rundt i kassernen belagt med is, så der kunne ikke løbes helt igennem.

Selvom jeg tog det forholdsvis roligt på turen, præsterede jeg alligevel at glide og vælte da vi skulle vende hos en af instruktørene. Jeg var ikke stolt og slog min skråt op finger så jeg fik en lille forstuvning.

1. 20km - 3t17m

- Foregik om natten og jeg sørgede for at placere mig blandt de foreste, da der var nogle regler omkring overhaling osv. Jeg havde masser af overskud efter marchen og var heldigvis blevet forskånt for vabler. Jeg kom ind som nummer 4, så det gik efter planen.

2. 20km - 3t09m

- Foregik om dagen og jeg besluttede mig for at give den gas. Jeg hægtede mig i røven af ham der kom ind som den første på den første march. Han lagde ud i et drabeligt tempo og jeg måtte små lunte i ny og næ for at lukke hullet. Så begyndte han at løbe ned af alle bakker og jeg fulgte trop. Det endte med at jeg havde småluntet næsten halvdelen af ruten men var egentlig fint frisk efter marchen. Kom ind som nummer 2, 4 minutter efter nummer 1.

O-March 1&2 - Gik ad helvede til og var turens største skuffelse. Dog er jeg blevet MEGET klogere på hvad jeg skal træne i fremtiden, så der er jo intet der er så skidt at det ikke er godt for noget. Benene havde det fint og jeg var fint gående, det kneb bare med fin orienteringen/synet. Kunne fandme ikke få øje på de skide poster!

300m svømning - Ingen problem

15m dyk - ingen problem (de sagde at de gerne så man dykkede 25m, så det gjorde jeg)

- Til folk der træner, vil jeg lige nævne at det er taktisk neddykning og uddykning. Det vil sige INGEN plask i vandet, det hele skal foregå kontrolleret og "langsomt". God ide at træne med at træde vande et minuts tid inden neddykning.

Bjærgning af dukke - Ingen problem

Udspring fra vipper - AV! :) FED oplevelse, men fik dog et par ommere hehe

Ud over der ovennævnte foregik der en del andet også. Jeg vil dog ikke løfte sløret for hvad det er, da der sikkert er en grund til at de ikke nævner det på hjemmesiden. Dog vil jeg sige at man alligevel ikke rigtig kan træne det, så der er ikke rigtig nogen grund til at spekulere i det. Bare tag det som det kommer og tag det som en oplevelse.

Min tilbagemelding fra instruktørerne var at de var meget tilfredse med mine præstationer, hvis vi ser bort fra de forbandede o-marcher.

Alt i alt en KANON fed weekend, der gav mig chancen for at vurdere min form op imod andre. Mødte en masse fede mennesker og lærte en del om mig selv.

Går man med tanken om at søge ind til SSR, så kan jeg kun anbefale det, hvis ikke andet, så for oplevelsens skyld!

Planen er nu at vende tilbage til træningen, med skarp fokus på orientering, frem til vi skal starte på patrulje modulerne som starter sidst i februar.

/Svane

Hej Svane,

Tak for resumé. Det var godt gået!! :-)

Ja, vi skal ha trænet lidt O-march inden det går løs MIDT i februar. Jeg var selv ude at svømme en time her til morgen og ta 3-4 undervandsdyk (25 m)... Det kunne også være fedt nok stadig at træne lidt forskellige spring fra vippen (3 og 5m) for at blive fortrolige med det... og selvtillid!

Ring så snart du har restitueret og er klar til lidt O-march i det østjyske.. :-)

/Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share