Shake


tppj84
 Share

Recommended Posts

Hej.

Mit spørgsmål går på, om det er hensigtsmæssigt at indtage min protein og kulhydrat umiddelbart efter styrketræningen, på trods af jeg cardiotræner 30 min efterfølgende...? Eller vil det være bedre at vente til hele træningen er ovre?

Hilsen Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Mit spørgsmål går på, om det er hensigtsmæssigt at indtage min protein og kulhydrat umiddelbart efter styrketræningen, på trods af jeg cardiotræner 30 min efterfølgende...? Eller vil det være bedre at vente til hele træningen er ovre?

Hilsen Thomas

Jeg følger spændt med her. Tror desværre ikke folk kan blive enige...

Jeg ved det ikke!! Men umiddelbart ville jeg sige at det er spild at tage den inden løbet, da proteinen vil gå til energi og kroppen samtidigt ikke begynder at restituere/genopbygge mens den er i relativ hård aktivitet. Måske hvis det er kasseinprot, men som sagt - jeg ved det absolut ikke, og svarer kun ud fra hvad jeg har sammenfattet ud fra at læse med diverse steder und so..

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Mit spørgsmål går på, om det er hensigtsmæssigt at indtage min protein og kulhydrat umiddelbart efter styrketræningen, på trods af jeg cardiotræner 30 min efterfølgende...? Eller vil det være bedre at vente til hele træningen er ovre?

Hilsen Thomas

Hej Thomas!

Jeg er ikke sikker på, at der er lavet særligt meget forskning på området. Så man jo bruge sin logiske sans, samt prøve sig lidt frem. Hvis vi snakker en klassisk protein-shake med ca. 40 gram protein, tror jeg nok, at jeg ville vente til efter cardio træningen. Jeg er i hvert fald bange for, at min sarte mave, ikke ville bryde sig om, at få tilført en halv liter proteinrig væske under cardio træning. Det skal dog siges, at der er stor forskel på, hvilken cardiotræning, der er tale om. Er det cardiotræning, hvori løb indgår, vil jeg selv foretrække vand eller vand med en sukkeropløsning på max. seks procent. Er der tale om cykling er der normalt ikke de store problemer, med at indtage diverse væsker undervejs.

Du kunne jo også overveje, at lave cardio træningen først, så er du ude over det problem du nævner. Til gengæld kan man så diskutere, om det er hensigtsmæssig, at lave cardio træning inden styrketræning :smile:

Vh.

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Prøv dig frem, der er mange guide lines der ude men det er individuelt hvordan ens krop er hvor meget man vejer, hvor stor fedt procent osv. Typisk hvis du har rigeligt fedt på kroppen så træn da løs uden at indtage for meget kalorie men husk at få dine proteiner igennem fedtfri mad men med naturli energi som frugt og grønsager og fedfattig kød, hvis du er tynd og vil bygge op muskler så indtage rigeligt af kalorier samme tid med protein for muskel bygning og med kalorierne får du energien det kræver når du ellers er tynd og ikke kan brænde fedt af fra kroppen.

Edited by Ruddi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share