Ny træningsplan efter sygemelding...


Ostekniv
 Share

Recommended Posts

Halløj alle I kloge hoveder :cool:

For en måned siden blev jeg opereret for kræft og har været sygemeldt i nogle ugers tid -, men er helt rask nu. Inden da dyrkede jeg sport (spinning, motionsboksning, styrketræning, body toning og løb) fem til seks gange om ugen med høj intensitet.

Efter at have været fuldstændig sengeliggende (under min sygemelding) har jeg tabt mig en del, herunder self. en del i muskler og væske. Jeg har indset, at jeg ikke ønsker at bruge så megen tid på træning længere, men samtidig vil jeg self. heller ikke tage på i vægt, hvorfor jeg skriver herinde.

Jeg vil gerne træne tre (max fire) gange om ugen og ønsker samtidig at smide tre til fem kg.

Kan I hjælpe mig med træningsprogram og "kostplan"?

Er der nogle råd til, hvordan jeg kan øge mit stofskifte?

Det bør siges, at jeg studere på universitetet og arbejder et par gange om ugen.

På forhånd tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Halløj alle I kloge hoveder :cool:

For en måned siden blev jeg opereret for kræft og har været sygemeldt i nogle ugers tid -, men er helt rask nu. Inden da dyrkede jeg sport (spinning, motionsboksning, styrketræning, body toning og løb) fem til seks gange om ugen med høj intensitet.

Efter at have været fuldstændig sengeliggende (under min sygemelding) har jeg tabt mig en del, herunder self. en del i muskler og væske. Jeg har indset, at jeg ikke ønsker at bruge så megen tid på træning længere, men samtidig vil jeg self. heller ikke tage på i vægt, hvorfor jeg skriver herinde.

Jeg vil gerne træne tre (max fire) gange om ugen og ønsker samtidig at smide tre til fem kg.

Kan I hjælpe mig med træningsprogram og "kostplan"?

Er der nogle råd til, hvordan jeg kan øge mit stofskifte?

Det bør siges, at jeg studere på universitetet og arbejder et par gange om ugen.

På forhånd tak :smile:

Ærgerligt at du ikke har fået et svar herinde endnu, for det er en fantastisk historie. Godt at høre om en der vandt kampen mod denne forfærdelig sygdom. :)

Jeg tror at du skal starte stille og roligt op igen for at mærke efter hvordan din krop har det efter din sygdomsperiode. Nu skriver du ikke hvad du præcis vil træne, men al bevægelse gør jo at du taber dig på et tidspunkt, medmindre at du indtager mere energi end du forbruger.

Kosten er bare at bruge sin sunde fornuft. Spis gerne små mængder, selvfølgelig frugt og grøntsager, flere gange om dagen i stedet for tre store måltider. Broccoli er en fantastisk grøntsag, men også rent kød er godt. Og selvfølgelig fisk. En tommelfingerregel kan være, at salat skal fylde din halve tallerken, kødet en fjerdedel. Den sidste fjerdedel kan du bruge til nødder, brød (ikke hvidt), kartofler og lign.

For at øge dit stofskifte, skal du træne din muskelmasse. Der er to faktorer, der er vigtige for at opbygge muskelmasse. For det første bør du træne med en kombination af vægttræning og udholdenhedstræning. Jeg dyrker crossfit, der er ideelt til dette formål, og du kan lægge den intensitet i det, som du orker.

Dette vil stimulere din krop til at opbygge muskelmasse. For det andet skal du spise tilstrækkeligt med protein for at give din krop de rigtige byggesten til at bygge muskler. Husk at dit stofskifte er direkte korreleret med din muskelmængde. Med andre ord: Jo større muskler des højere stofskifte, jo højere stofskifte, desto mere energi har din krop brug for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share