Nogen som kan hjælpe?


ChristinaHup
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen. Jeg har oprettet denne profil i håbet at nogen derude måske kan hjælpe mig.

Jeg er en kvinde på 23 år. Jeg er 163 høj og vejer ca. 53 kg, min bmi og fedtprocent er som de skal være og jeg ved godt i så tænker, at jeg ikke burde tabe mig, men det vil jeg altså gerne og er ramme alvorlig!!

Jeg vil nu fortælle om mine kostvaner og motionsvaner og håber at nogle på baggrund heraf kan fortælle mig hvorfor jeg ikke taber mig, bare lidt...

Jeg spiser som regel til morgenmad, enten havrefras eller noget groft brød eller en smoothie (uden sukker)

til middagsmad er det som regel noget rugbrød, jeg spiser stortset kun kylling og kalkun, tun og makrel som pålæg, jeg bruger dog skrabet smør, og det kan jeg ikke undvære. :-)

Hvad angår aftensmad så spiser jeg meget sjældent svinekød, jeg spiser stortset kun kylling og engang imellem oksekød. Jeg spiser stortset aldrig kartofler, ris el. pasta. Jeg spiser altid salat! Kogte grøntsager er jeg dog ikke vild med, så det får jeg stortset aldrig. Sovs og dressing og ketchup og alt det der spiser jeg ALDRRIG, kan ik fordrage det.

I løbet af en dag spiser jeg mellem 2-5 stykker frygt.

Jeg er selvfølgelig kun et menneske så nogle gange så spiser jeg også usundt, men det er som regel lidt mørk chokolade og vingummi, lakrids.. sjældent lys chokolade og chips, som jo umiddelbart er det værste at spise..

Hvad angår motion så styrketræner jeg ca. 2 gange om ugen og sørger generelt for ikke at sidde stille særlig tit. Desuden spiller jeg Wii Fit også :-) Nu her i vintersæsonen får jeg ikke cyklet ret meget, men når det er sommer så cykler jeg ca. 50 km. om ugen.

Jeg forstår ikke at jeg ikke kan tabe mig ? Jeg synes jeg lever rimelig sundt og dyker regelmæssig motion, så hvorfor er det så umuligt for mig at tabe mig?

I sommers var jeg på 3-step kuren og jeg tabte mig også en smule, men jeg var simpelthen ved at dø af sult, de 4 dage om ugen hvor jeg sku leve af frugt og grøntsager og intet andet, så jeg synes ikke det er det værd i længden.

Ville så noget som Liposinol måske hjælpe?

Håber virkelig nogen kan hjælpe..

Mvh Christina

Link to comment
Share on other sites

Bare for at få det ud af verden, så vil jeg ikke anbefale du taber dig. Men det til side...

Så vidt jeg kan læse, spiser du ret sundt. Jeg ved ikke noget om dine portionsstørrelser, men jeg tvivler på det ligger over normen, så alt i alt indtager du nok en tand færre kalorier end du forbrænder: hvilket burde give et vægttab.

Hvis du virkelig gerne vil tabe dig, skulle du måske gå mere målrettet efter noget konditionstræning. Jeg har ikke selv prøvet Wii Fit, så ved ikke lige hvor på skalaen det ligger når det gælder kondition.

Jeg har ikke noget videnskabelig dokumentation for følgende udsagn, men jeg tror der er noget om, at når kroppen nærmer sig en vis nedre grænser for fedtdepoterne, vil den forsøge at holde på dem. Det betyder du som sådan vil have sværere ved at tabe fedt. Men vil gerne lige understrege igen, at jeg intet videnskabeligt udsagn har for den udtalelse. Det er mest baseret på, at de sidste kilo inden man rammer normalvægten, kan være ret svære at få væk. For så ikke at tale om de sidste kilo inden man ryger under normalvægten.

Men mit bedste råd til dig, vil nok være at ignorere de fine tal på badevægten, og i stedet få målt din fedtprocent. På den måde er det lettere at se hvordan og hvad du taber.

Link to comment
Share on other sites

Bare for at få det ud af verden, så vil jeg ikke anbefale du taber dig. Men det til side...

Så vidt jeg kan læse, spiser du ret sundt. Jeg ved ikke noget om dine portionsstørrelser, men jeg tvivler på det ligger over normen, så alt i alt indtager du nok en tand færre kalorier end du forbrænder: hvilket burde give et vægttab.

Hvis du virkelig gerne vil tabe dig, skulle du måske gå mere målrettet efter noget konditionstræning. Jeg har ikke selv prøvet Wii Fit, så ved ikke lige hvor på skalaen det ligger når det gælder kondition.

Jeg har ikke noget videnskabelig dokumentation for følgende udsagn, men jeg tror der er noget om, at når kroppen nærmer sig en vis nedre grænser for fedtdepoterne, vil den forsøge at holde på dem. Det betyder du som sådan vil have sværere ved at tabe fedt. Men vil gerne lige understrege igen, at jeg intet videnskabeligt udsagn har for den udtalelse. Det er mest baseret på, at de sidste kilo inden man rammer normalvægten, kan være ret svære at få væk. For så ikke at tale om de sidste kilo inden man ryger under normalvægten.

Men mit bedste råd til dig, vil nok være at ignorere de fine tal på badevægten, og i stedet få målt din fedtprocent. På den måde er det lettere at se hvordan og hvad du taber.

Hej.

Tak for svaret. Øhm min fedtprocent er mellem 23 - 24, målt der hvor jeg styrketræner. Jeg ville selvfølgelig gerne ned på det mindste, 20. Med wii fit kan man lave alle mulige forskellige former for træning, både kondition, styrke, yoga, balance, rytme osv. Så du mener det ville være godt at begynde og løbe f.eks.? Det er bare SÅ KOLDT, hehe.. Tror du at så noget som Liposinol (lovligt slankemiddel) kunne hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

Okay, det du skulle nok kunne få din fedtprocent lidt længere ned uden de helt store komplikationer. Men vil anbefale dig løb, aerobic, cykling eller hvad du nu foretrækker som konditionsform. Og om du laver det udenfor eller indefor er underordnet. Et løbebånd virker glimrende her om vinteren, især når der er sne på vejene.

Men hvis du får sved på panden og pulsen op af Wii Fit, så skulle det også kunne tælle.

Og alt hvad der hedder slankepiller: hold dig fra dem!!! Effekten er så lille at du ikke vil have gavn af det! Det vil ganske enkelt være spild af penge. Rete sikker på at 5-30 minutters motion vil gøre du forbrænder mere end nogen lovlig, ikke-receptpligtig slankepille.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Det lyder for mig også som om du ikke behøver at skrue meget på kosten for at tabe dig. Dog savner jeg at se lidt mere frisk fisk på din menu - helst fed fisk som laks el. makrel :4mewantfood:

Mht. motion, vil jeg foreslå at du slår et smut fordi cardio-maskinerne der hvor du styrketræner. Jeg har selv en wii fit, og den kan ikke helt få min puls så effektivt op, som fx. cross-traineren eller romaskinen. Der er også mange muligheder for sjov holdtræning eller svømning mens du venter på at vejret bliver varmt nok til at løbe :bigsmile:

Jeg vil også fraråde slankepiller, da de aldrig kan erstatte sunde motions- og kostvaner, og efter min mening kun er til folk, som er i livsfare på grund af deres overvægt...

Held og lykke med planerne!

Link to comment
Share on other sites

Kig evt. lidt på denne tråd http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=52645&pid=1398249&start=&st=#entry1398249

Udover at træningsmængden ikke helt er den samme kunne det være at der var nogle gode ideer i den :smile: Kan især skrive under på at den med jævnlige billeder i stedet for vægtmåling virker.

Jeg vil også anbefale lidt ekstra cardio træning. Løb er i mine øjne altid fedt og med lidt skiundertøj og en hue er det faktisk ikke så slemt derude :wink: Ellers er der som allerede nævnt nogle meget fede undervisningstimer i fitnesscentrene, hvad enten det er spinning, dans, boksning eller step du har lyst til at prøve. En tur i svømmehallen kan også bruges hvis du giver den lidt gas - evt. med super selvforkælelse bagefter i spa eller lign. Held og lykke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Du lever sundt og motionerer. Din vægt er fin. Men lige en ting! Hvor mange kilo vil du tabe dig. 3, 5 eller 7 kilo. Det er vigtigt at du har et mål. Når du har et mål. F.eks. Jeg vil den 1. juli veje 49 kio. Da vil du mentalt indstille dig på at tabe dig. Det er meget vigtigt.

Prøv det:)

vh

mask

Edited by mask1
Link to comment
Share on other sites

Enten underrapporterer du hvad du spiser og derfor taber du dig ikke, fordi du stadigvæk spiser for meget. Men, det er ikke sikkert, at det er årsagen.

Derudover er jeg selv lidt i tvivl om faktorerne, som spiller ind. Jeg kunne godt tænke mig, at nogle af de lidt mere tunge teoretiske gutter svarede på dette:

Kan det være muligt, at fedtet forbliver hvor det er, som følge meget uregelmæssige måltider? Jeg har nemlig set et tilfælde, hvor kvinden spiste 900 kcal om dagen det meste af tiden, men af og til 'gik amok' i 'dårlige' kalorier. Min logik siger mig, at hun burde tabe sig regelmæssigt(og meget usundt, vel og mærke), men det er simpelthen ikke tilfældet.

Det stod på for hende i nogle år, indtil jeg kom ind og erklærede mig uenig med hende og viftede med underernæringstermer, hvorefter hun fokuserede på at få 1500 kcal om dagen. Efter livsstilsændringen og de flere kalorier, har hun ret faktisk tabt sig en smule.

Er det muligt at kroppen - over længevarende semi-feste - nedprioriterer nedbrydelsen af fedt, måske som følge disse 'ædeflip' der af og til opstår? Det skal også pointeres, at hun også har været noget nær inaktiv hvad angår cardio.

Jeg er simpelthen overbevist om, at et regelmæssigt underskud af kalorier efterfulgt af enkelte overskudsdage, kan være med til at vedligeholde især mavefedtet. Denne overbevisning er til trods for, at al den basis teori, som jeg kender, snakker imod idéen.

Jeg har, i øvrigt, også hørt om en undersøgelse med mus, hvor de simpelthen døde af sult, fede. Jeg kan så ikke huske omstændighederne i forsøget.

Er tanken fuldstændigt hen i vejret?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Enten underrapporterer du hvad du spiser og derfor taber du dig ikke, fordi du stadigvæk spiser for meget. Men, det er ikke sikkert, at det er årsagen.

Derudover er jeg selv lidt i tvivl om faktorerne, som spiller ind. Jeg kunne godt tænke mig, at nogle af de lidt mere tunge teoretiske gutter svarede på dette:

Kan det være muligt, at fedtet forbliver hvor det er, som følge meget uregelmæssige måltider? Jeg har nemlig set et tilfælde, hvor kvinden spiste 900 kcal om dagen det meste af tiden, men af og til 'gik amok' i 'dårlige' kalorier. Min logik siger mig, at hun burde tabe sig regelmæssigt(og meget usundt, vel og mærke), men det er simpelthen ikke tilfældet.

Det stod på for hende i nogle år, indtil jeg kom ind og erklærede mig uenig med hende og viftede med underernæringstermer, hvorefter hun fokuserede på at få 1500 kcal om dagen. Efter livsstilsændringen og de flere kalorier, har hun ret faktisk tabt sig en smule.

Er det muligt at kroppen - over længevarende semi-feste - nedprioriterer nedbrydelsen af fedt, måske som følge disse 'ædeflip' der af og til opstår? Det skal også pointeres, at hun også har været noget nær inaktiv hvad angår cardio.

Jeg er simpelthen overbevist om, at et regelmæssigt underskud af kalorier efterfulgt af enkelte overskudsdage, kan være med til at vedligeholde især mavefedtet. Denne overbevisning er til trods for, at al den basis teori, som jeg kender, snakker imod idéen.

Jeg har, i øvrigt, også hørt om en undersøgelse med mus, hvor de simpelthen døde af sult, fede. Jeg kan så ikke huske omstændighederne i forsøget.

Er tanken fuldstændigt hen i vejret?

Jeg er desværre havnet lidt i den der kategori med dagligt kalorieunderskud. (Mit samlede daglige indtag svinger lige fra 1000, til max 1400 kcal om dagen), ledsaget af enkelte tilfælde med ædeflip, hvor jeg sagtens kan fortære mellem 4000-5000 kcal på én dag.. Men så får jeg også helt utrolig dårlig samvittighed bagefter.. Er stadig i gang med at prøve at få balanceret mine spisevaner noget bedre. Det er bare en kamp, for det meste! Og virkelig noget, man kan være afhængig af.. På lige fod med andre vanedannende ting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er desværre havnet lidt i den der kategori med dagligt kalorieunderskud. (Mit samlede daglige indtag svinger lige fra 1000, til max 1400 kcal om dagen), ledsaget af enkelte tilfælde med ædeflip, hvor jeg sagtens kan fortære mellem 4000-5000 kcal på én dag.. Men så får jeg også helt utrolig dårlig samvittighed bagefter.. Er stadig i gang med at prøve at få balanceret mine spisevaner noget bedre. Det er bare en kamp, for det meste! Og virkelig noget, man kan være afhængig af.. På lige fod med andre vanedannende ting.

Jeg er ked af at sige det, men kan du ikke styre dig selv, kan du aldrig tabe dig.

Link to comment
Share on other sites

Enten underrapporterer du hvad du spiser og derfor taber du dig ikke, fordi du stadigvæk spiser for meget. Men, det er ikke sikkert, at det er årsagen.

Derudover er jeg selv lidt i tvivl om faktorerne, som spiller ind. Jeg kunne godt tænke mig, at nogle af de lidt mere tunge teoretiske gutter svarede på dette:

Kan det være muligt, at fedtet forbliver hvor det er, som følge meget uregelmæssige måltider? Jeg har nemlig set et tilfælde, hvor kvinden spiste 900 kcal om dagen det meste af tiden, men af og til 'gik amok' i 'dårlige' kalorier. Min logik siger mig, at hun burde tabe sig regelmæssigt(og meget usundt, vel og mærke), men det er simpelthen ikke tilfældet.

Det stod på for hende i nogle år, indtil jeg kom ind og erklærede mig uenig med hende og viftede med underernæringstermer, hvorefter hun fokuserede på at få 1500 kcal om dagen. Efter livsstilsændringen og de flere kalorier, har hun ret faktisk tabt sig en smule.

Er det muligt at kroppen - over længevarende semi-feste - nedprioriterer nedbrydelsen af fedt, måske som følge disse 'ædeflip' der af og til opstår? Det skal også pointeres, at hun også har været noget nær inaktiv hvad angår cardio.

Jeg er simpelthen overbevist om, at et regelmæssigt underskud af kalorier efterfulgt af enkelte overskudsdage, kan være med til at vedligeholde især mavefedtet. Denne overbevisning er til trods for, at al den basis teori, som jeg kender, snakker imod idéen.

Jeg har, i øvrigt, også hørt om en undersøgelse med mus, hvor de simpelthen døde af sult, fede. Jeg kan så ikke huske omstændighederne i forsøget.

Er tanken fuldstændigt hen i vejret?

Vi er alle forskellige! De mus du hentyder til kender jeg ikke noget navn på, men samme defekt findes hos Zucker rats, og de mangler leptin signaleringen. Moderat sultning af disse knap så små gnavere resulterer i at de blir federe på bekostning af deres fedtfrie væv. Hvad ekstrem sult kan de tabe sig lidt, men på det tidspunkt hvor de dør af sult, har de stadig ca 5 x så meget fedt som en normal rotte. Leptin er meget forsimplet et hormon som fedtceller udskiller afhængig af deres individuelle ernæringsstatus. Hvis fedtcellen mangler energi vil den producere mindre leptin og det vil så resultere i sult. Essensen er vist noget med at overvægt hos mennesker ofte er korreleret med leptin resistens. Som sagt så er det et system der bliver specielt interessant når vi spiser mindre end vi forbrænder.

Hvad trådstarter angår så er det hun erfarer sikkert blot det at hendes krop er uvillig til at samarbejde med hende! Ingen tvivl om at hun ikke spiser ret meget, men hendes krop er tilsyneladende i stand til at tilpasse forbrændingen til indtaget så vægten er stabil. Dette fænomen er i øvrigt ret velkendt og er snarere reglen end undtagelsen, når i forvejen slanke mennesker prøver at tabe sig.

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share