Svingende kalorieindtag


Martin G
 Share

Recommended Posts

Hej MÅL

Jeg har et spørgsmål fra en kammerat der spiller meget fodbold i weekenderne ved siden af hans styrketræning.

Målet er, at han skal tage nogle kg på for at forbedre sin fysik i forbindelse med fodbold.

Har lagt en kostplan for ham, hvor han æder ca. 500kcal i overskud. Han siger dog så, at han har problemer med at overholde kostplanen fuldt ud.

Han kan for eksempel overholde den mandag, tirsdag, onsdag, torsdag. Men fredag ligger han måske kun lige på vedligeholdelse og lørdag søndag ligger han ofte i underskud (500kcal er ca. det han ligger i underskud.) og sådan forholder det sig næsten hver uge. Han tager på, meget langsomt, og han klager lidt over, at han ikke synes, at kiloene sidder så pænt som man kunne håbe på.

Er det fuldstændig umuligt at opbygge muskelmasse i et rimeligt omfang, hvis man ikke ligger i permanent kalorieoverskud igennem længere tid, eller er det bare min kammerats øjne der er helt åndsvage? Har set et par stykker påstå på bodybuilding.dk at kroppens regulering af stofskifte m.v. kan betyde, at man skal ligge i overskud flere dage i træk for at kroppen reelt set begynder at bygge noget (om det så er fedtdepoter eller muskel ved jeg ikke..)

Er der nogen der kan belyse emnet lidt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share