Kost


Bette K
 Share

Recommended Posts

Hej!!

jeg styrketræner og er derfor også begyndt at spise anderledes. Men jeg ved ikke om jeg spiser rigtig. jeg er 179 høj og vejer 75 kg - jeg har lidt fedt på maven, som gerne skulle væk! Sådan spiser jeg nu!

Morgenmad:

1: en franskbrød med ost og smør

2: et glas vand/saftevand

3: et glas skummemælk

Middag:

1: en rugbrød med alm. fedtfattig pålæg

2: 8 gulerødder

3: 2 bananer

4: 2 æbler

5: Dertil vand

Aftensmad:

1: En ordentlig portion almindelig aftensmad, dog fedtfattig.

2: Dertil vand

NB: Udover det jeg spiser af mad, spiser jeg også proteinpulver.

------------------------------------------------------------------------

Jeg ønsker, at tage noget muskelmasse på, men vil helst undgå at blive "smæller fed". Er det helt umulig at tage muskelmasse på, når jeg spiser sådan. Det skal lige siges at jeg træner 4-5 gange om ugen

Link to comment
Share on other sites

Generelt kan man sige følgende:

1. Spis ca. 6 måltider om dagen

2. Alle måltider skal ca. være lige store.

3. Alle måltider skal være proteinrige.

På denne måde løber kroppen ikke tør for byggesten til musklerne.

Jeg har hørt en tommelfingerregel sige, at portionsstørrelsen skal svare til en flad eller knyttet hånd, hvilket dog vist er svært at afgøre.  

Frugten er meget fornuftig, men den skal også spredes over hele dagen. Frugt indeholder antioxidanter som fungerer antikatabolsk, dvs. mindsker nedbrydning af muskelvæv.

(Redigeret af Michael Sorensen ved 12:18 am på Okt. 24, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tilslutte mig Michaels råd om, at du skal spise 6 måltider om dagen, og at de skal være proteinrige. Personligt spiser jeg dog 3 store og 3 små, og det der med portionsstørrelsen som en knyttet eller flad hånd... Er det ikke lidt et cirkus-råd, Michael? :biggrin:

Jeg synes du skal lave om på din morgenmad. Efter en lang nat uden næring, har din krop brug for specielt kulhydrater. Fedtfordelingen i franskbrød med ost og smør er meget uhensigtsmæssig. Begynd at spise nogle morgenmadsprodukter med masser af kulhydrater, hvor der er en god blanding mellem simple og komplekse kulhydrater. Jeg spiser selv denne blanding:

- 30 gr. Special K. (Kan erstattes med All-Bran)

- 30 gr. Nesquick choco-kugler (Gør det hele lidt sjovere)

- 90 gr. Økol. havregryn.

Overhældes med en halv ltr. mælk, hvorefter det lige skal trække lidt, alt efter hvor blødt/sprødt du vil have det. Spis det sammen med en banan i skiver eller anden frugt. Drik vand til.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Her er en lille opskrift jeg fik da jeg begyndte at traene.

Bare bland det hele sammen og fyld maelk paa saa det er daekket. Stil det i koeleskabet aftenen inden og varm det naeste dag som havregroed. (jeg droppede dog rosiner da jeg ikke er vild med kogte rosiner)

1 DL FINVALSET HAVREGRYN

1 DL GROVVALSET HAVREGRYN

3 SPSK KOKUSMEL

2 TSK HØRFRØ

50 GRAM ROSINER

SKUMMETMÆLK

1 – 2 SPSK KOLDPRESSET HONNING

Dette er bare ratioen mellem de forskellige ting....jeg mener jeg spiste 2x det angivne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share