Daglig træning


Bull
 Share

Recommended Posts

Hej derude.

Da jeg træner amerikansk fodbold hver anden dag, og får styrketrænet under træningerne. Jeg tænkte på om det ville være en god idé at træne de dage jeg ikke er til amerikansk fodbold... Dvs. jeg løfter vægte og laver de almindelig ting som nu kan laves derhjemme.

Ville det være en god idé at træne hver dag, eller skulle jeg nøjes med amerikansk fodbold og styrketræning hver anden dag?

Link to comment
Share on other sites

Hej derude.

Da jeg træner amerikansk fodbold hver anden dag, og får styrketrænet under træningerne. Jeg tænkte på om det ville være en god idé at træne de dage jeg ikke er til amerikansk fodbold... Dvs. jeg løfter vægte og laver de almindelig ting som nu kan laves derhjemme.

Ville det være en god idé at træne hver dag, eller skulle jeg nøjes med amerikansk fodbold og styrketræning hver anden dag?

Jeg har altid hørt at det ikke er under selve træningen musklerne bliver dannet, det er dér de bliver nedbrudt og efter træning bliver de genopbygget og bliver derved stærkere. Så musklerne skal have tid til restitution, og det er derfor det er anbefalet ikke at styrketræne hver dag.

Jeg prøver i hvert fald selv så vidt som muligt at undgå at træne flere dage i træk.. Ellers så prøver jeg at nøjes med kondition og cardio én dag og så tage styrketræningen dagen efter i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share