vil det være en god ide?


ileby
 Share

Recommended Posts

Jeg går til spinning mandag og torsdag, + jeg løber mellem 3-7,5 km nogle gange om ugen.

jeg vil også gerne begynde at svømme, men da jeg har to små børn har jeg ikke mulighed for at være væk flere aftenerom ugen.

ville det være en god ide at læggesvømningen efter spinning?

jeg tænker også for at få styrket mine arme lidt ;)

eller bliver det for meget af det gode på 1 dag?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er vant til en vis træningsmængde skal det da nok kunne lade sig gøre, men det bedste vil uanset nok være at prøve ad. Hold fast i dit spinning og forsøg til at starte med en gang imellem at lægge det ekstra svømning ind, og hvis det ikke udmatter dig ekstremt og du ikke begynder at mærke noget der generer i kroppen som følge af den ekstra træning så go for it. Vær opmærksom på at få ihverfald en smule mad i skuffen inden du springer i bassinet.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar..

jeg prøvede i dag, og det gik fint. asså, jeg er ikke nogen super hurtig svømmer, så det gik i et stille og rolig tempo, i 45 min...

fik dog ikke noget at spise.

burde jeg det??

tror jeg vil mærke mine ben for vildt i morgen :)

og også arme...

men vil prøve igen på mandag, og hvis det er formeget 2 xugen, så prøver jeg 1 til at starte med...

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du kunne prøve at søge lidt info omkring triathlon-træning, det er jo egentlig det du har gang i. Spin, løb og svøm.

Du skrive at du gerne vil styrke dine arme gennem svømningen. Mange triathleter svømmer stort set kun med overkroppen, så lader du bare dine ben ligge og stabilisere kroppen i vandet. På den måde kan du nemt putte svømning ind mellem dine cykel- og løbepas. Alt dette forudsætter selvfølgelig at du svømmer crawl, brystsvømninger koster langt flere kræfter og dine ben bliver mere medtaget.

Med hensyn til mad, så kommer det lidt an på om du træner for at opnå vægttab. Jeg vil dog sagtens mene at du kan spinne en time og svømme tre kvarter efterfølgende uden at spise imellem. Dog vil jeg være meget påpasselig med at spise noget et par timer før + drikke vand før under og efter træning, det kan godt føles meget ubehageligt at komme op af vandet dehydreret. Brug farven på dit tis som indikator.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar..

jeg prøvede i dag, og det gik fint. asså, jeg er ikke nogen super hurtig svømmer, så det gik i et stille og rolig tempo, i 45 min...

fik dog ikke noget at spise.

burde jeg det??

tror jeg vil mærke mine ben for vildt i morgen :)

og også arme...

men vil prøve igen på mandag, og hvis det er formeget 2 xugen, så prøver jeg 1 til at starte med...

Mht. at spise tænker jeg mest på at det ville være træls at gå sukkerkold i bassinet efter spinning. Når du nu har et afbræk inden du går i vandet ville jeg tage et stykke frugt eller noget, men igen... har du ikke brug for det så behøver du ikke bekymre dig om det. :smile:

At du vil tabe dig skal ihvertfald ikke være grund til at undgå det.

Men lyder da som om du har en fornuftig arbejdsmoral. Klø på! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar..

jeg vil nok se det an, det med maden.

har vurderet om jeg skal bytte den tidlige aftensmaden ud, med noget energi-bar-halløj, da jeg føler maden kommer op i halsen under spinning, selvom der er over 1½ time siden jeg spiste et lille måltid.

også så heller et stykke frugt imellem spinning og svømning.

Øv, har to stks syge børn, så er ikke kommet afsted til træning denne uge endnu. mega træls da vi havde noget af en druk-tur i weekenden, + standars junk-food om søndagen.

føler for at få noget af det "af" igen.

Tak tak orakler;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share