Lunges med stang, eller håndvægte?


KarlS
 Share

Recommended Posts

Hey Folks!

Jeg har i mit ben-program valgt at smide et par lunges sæt ind, da jeg kan mærke at øvelsen giver godt, og træner balder/lår hvilket jeg gerne vil træne extra lige PT!

Jeg har indtil nu brugt stang, da jeg oftest træner med en kammerat der har trænet et par år længere end mig. Det vil selvfølgeligt sige han har bedre balance og for ham er det ikke det store problem at bruge stangen. Af og til synes jeg dog at det er lidt uhandy' og tænker om jeg ikke kunne bruge 2 håndvægte i stedet?

I og med at det er benene der arbejder, kan jeg ikke se den store forskel i at vægten er i mine hænder i stedet for på skuldrene. Hvis jeg går væk fra stang, er der sikkert et par muskler i ryggen/maven der ikke får den ekstra-træning eller hvad?

Håber i forstår mit spørgsmål, og kan hjælpe :)

VH KarlS, god søndag!

Link to comment
Share on other sites

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBLunge.html

Øvelsen eksisterer skam og du kan snildt bruge DBs istedet for BB.

Der er, som du nævner, sikkert ting der adskiller de to øvelser, f.eks. stabiliseringen i core området ved brug af BB, men hvis målet er at have øvelsen med som bidrag til ben træningen kan jeg ikke se det store problem.

Måske andre kan ? :o)

Link to comment
Share on other sites

Halløj.

Er selv lige gået fra DB til BB, fordi kiloene blev mange og at jeg fik ondt i underarmene af at holde ved..

Måske er det bare mig, der er en slapsvans :smile:

Jeg kune mærke at jeg skulle være opmærksom på ikke at tabe skuldrene, når jeg gjorde det med DB.

Du kan jo bare prøve ad og se hvordan det føles :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share