Overtræning


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej vil jeg gerne havde afklaret en diskotion som mig og min søster har haft igennem noget tid.

Lad mig først starte med at sige at jeg har ændret mit træningsprogram iforhold til hendes råd, da jeg ikke vil tage chancen.

Nå her kommet problemet!:

Mit gamle træningsprogram (som jeg elsket) så ca. sådan her ud.

mandag:

morgen: benpress, squat, leg curl, gluten, dødløft.

aften: ABS crunches, ABS crunches machine, Rotating torse, reversed ABS crunches

tirsdag:

Morgen: Biceps curl på bænk, biceps med vægtstang, self pullups. tricpes chain, reversed chain crunches.

aften: boksetræning 1 time (motion)

onsdag: Restituation

Torsdag:

Morgen: Skulder front rice, skulder side rice, army pull ups / pulldowns.

aften: boksning 1 time.

fredag:

morgen: latheral pulldown m. stang, -||- m. håndtag, 2 X mere skulderblade, kan ikke huske øvelserne lige nu...

aften: 2 X øvre ryg, 2 X nedre ryg.

lørdag: bryst incelin press X 3 øvelser, bryst press X 3 øvelser. + håndled/fingremuskler øvelser.

søndag:resituation.

Dette var så programmet var der 3-4 X 5½-6½ Km løb der skal lægges oven i om aften på træningsdage.

Til dette program var der en ca. daglig Kcal indtag på 2600 Kcal (55/35/10) kyl/protein/fedt

for at summer så er mit spørgsmål som følger.

a) Er dette program overtræing?

b) vil et sådan program slide mig total ned iden man bliver 40?

c) hvordan vil skades billedet se ud?

d) forbedreinger?

p.s. hvis jeg starter på programmet igen så vil jeg sørger for at få 50% protein i alle mine måltider (helst uden alt for stor brug af shakes da disse har en for lav terminsk effekt + tror ikke at de har samme anabolske effekt som fx tun+kylling o.l. ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share