Er dette pogram ok?


Bootie948
 Share

Recommended Posts

hvad siger I til dette pogram? formålet er styrketræning, men har fordelt det lidt for ikke at overtræne..Jeg kan ikke rigtig navnene på de forskellige øvelser, men bare i får et lille indblik i pogrammet. Jeg er ikke startet på det, vil først lige høre nogle meninger..

Mandag:

Opvarmning – Løb 5-10 min, bænkpress (u.vægte) 40*, let vægt på bryst (maskine), let vægt på skuldre

- Biceps (maskine) – 3* 12rep. 65 kg. derefter øger med 10 kg.

- Biceps (håndvægt) – 3* 12 rep. á 14 kg.

- Triceps (håndvægt) – 3* 12 rep. á 18 kg.

- Triceps, biceps lidt bryst – køre øvelse 3 rep. á mindre håndvægt

Mavebøjninger m. og u. vægt 3* 12 rep á 10 kg.

Tirsdag:

Opvarmning –, bænkpress (u.vægte) 40*, let vægt på bryst (maskine), let vægt på skuldre (maskine)

- Bryst (håndvægt) – 3* 12 rep. 18 kg.

- Bryst på maskine 3* 12 rep. 45 kg.

- Skuldre (maskine) – 3* 12 rep. 70 kg.

- Ryg (maskine) – 3* 12 rep.40 kg.

- Bænkpress- 3* 12 rep. á 60 kg.

Onsdag:

Løb på bånd – 5 km.

- Ben (maskine)

- Lår (maskine)

Torsdag: Kick-Boksning

Fredag:

Opvarmning – Løb 5-10 min, bænkpress (u.vægte) 40*, let vægt på bryst (maskine), let vægt på skuldre

- Biceps (maskine) – 3* 12 rep. 65 kg. derefter øger med 10 kg.

- Biceps (håndvægt) – 3* 12 rep. á 14 kg.

- Triceps (håndvægt) – 3* 12 rep. á 18 kg.

- Triceps, biceps lidt bryst – køre øvelse 3 rep. á mindre håndvægt

Mavebøjninger m. og u. vægt 3* 12 rep á 10 kg.

Lørdag og Søndag fri

Link to comment
Share on other sites

Det var da et underligt pRogram du der har fundet! Hvorfor varmer du bryst op når du ikke træner det? Og 40 reps??? Det er da vildt! Hvorfor træner du kun kroppen igennem 1 gang om ugen (undtagen arme)? Hvorfor kører du så mange maskin øvelser?

Hmm jeg vil nok anbefale dig at læse nogle af de artikler der ligger her på mol om træning, og ellers prøve at kigge i folks log og andre træningsprogrammer.

Link to comment
Share on other sites

Så så, Dines! :)

Helt overordnet vil jeg sige: Med hensyn til triceps og biceps kan du nøjes med en øvelse. For biceps er kongeøvelsen curl med håndvægt.

I øvrigt er der et grundlæggende program her http://www.motion-online.dk/styrke5oev1.htm

Drop maskinerne, hvis du overhovedet kan! Træn hele kroppen, hver gang du træner (ikke splitprogrammer, der deler træningen op på forsk. muskelgrupper på forsk. dage).

Du varmer op til de forsk. øvelser ved lige at tage et sæt med 50 pct. af den belastning, du vil træne med. Opvarmning må ikke være udmattende.

God vind :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share