Hjertet og kondition


JPetersen
 Share

Recommended Posts

HMMMMMMMM...

Man kan da ihvertfald dø af for stort hjerte ;) , kender en der havde en hund, der døde af.

Et familie medlem der var i super duper form, har senere fået problemer med hjertet, ved ikke om der er en sammenhæng men jeg håber da ik :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil nu sige nej til at hjertet vokser under træning, det der sker er at hjertet bliver i stand til at pumpe mere blod rundt i kroppen, dvs. du øger slagstyrken, men du kan ikke øge hjertets størrelse da det ikke er muligt at "styrketræne" hjertet hvis man kan sige sådan. Hvis hjertet kunne vokse pga. træning hvordan vil topatleters hjerter så se ud?

Mvh Mjuhl

Link to comment
Share on other sites

Dig der vil have en større brystkasse, du kan jo bare træne noget mere styrketræning og mindre cardio så skal det nok komme ;)

Hvis man er på Deca eller anden masse kur skal man nok passe lidt bedre ¨på med at lave for meget konditions træning, da hjertet vil vokse en del mere!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu sige nej til at hjertet vokser under træning, det der sker er at hjertet bliver i stand til at pumpe mere blod rundt i kroppen, dvs. du øger slagstyrken, men du kan ikke øge hjertets størrelse da det ikke er muligt at "styrketræne" hjertet hvis man kan sige sådan. Hvis hjertet kunne vokse pga. træning hvordan vil topatleters hjerter så se ud?

Mvh Mjuhl

Uenig - hjertet vokser som følge af træning... og udenholdenhedstrænede har større hjerte end utrænede.

Slagvolumen øges som følge af en kombination af bedre fyldning (specielt pga. øget plasmavolumen) og bedre tømning (hjertets evne til at kontraheres + volumen spiller ind herpå).

Det er netop pga. det øgede stress som hjertet udsættes for med udholdenhedstræning, at hjertets volumen øges... man KAN sige at det styrketrænes.

Og Jørgen... interessant idé - men jeg ville måske sætte ind med styrketræning for brystmuskulaturen istedet :lol: :lol: :lol:

Edited by Sir Charles
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share