Komprimeret 2 split


fohlmann
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har længe trænet full body 3 gange om ugen med varierende seriøsitet og vil nu prøve 2 split da jeg har en ide om at jeg kan skære lidt ned på tiden jeg bruger i centeret pr gang.

Når jeg læser om hvordan folk sammensætter deres 2 split program indeholder de typisk 2 - 3 øvelser pr muskelgruppe og så lander jeg alligevel på mange sæt pr træningspas. Jeg har nu prøvet at lave min egen version af et 2-split program hvor jeg vurderer at nogle af øvelserne overlapper hinanden og jeg derved slår 2 fluer med et smæk (eller måske nærmere 1½ :) ) - biceps rammes i rygøvelser og triceps rammes i bryst/skulderøvelser.

Jeg er ikke ude på at øge helt vildt i vægt, da jeg hverken har tid eller motivation til dette, men en stille og rolig fremgang kombineret med løb 2-3 gange om ugen så jeg minimum opretholder min styrke og får noget cardio.

Ud over generel feedback, vil jeg gerne høre om der mangler noget, om der er for meget ryg (evt. ud med pull-downs?) og forslag til sæt x rep.

Jeg tænker nogle måske vil studse over jeg har valgt armbøjninger, men jeg kan godt lide den og så jeg kan alligevel ikke tage mere end ca 15 styk pr sæt når jeg lige har bænket :)

Dag 1 og 3

Dødløft

Rows

Pull-downs

Chin-ups

Curls

Mave

Dag 2 og 4

Squat

Baglår

Læg

Bænkpres

Armbøjninger

Military

Dips

/fohlmann :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share