Kost kontre vægtab


Fralle
 Share

Recommended Posts

Jeg har her efter jule valgt at lægge min kost om, for at prøve at få min fedtprocent ned. Det skal lige siges at jeg ikke er "fed", men vil godt prøve at få et "vaskebræt" frem.

Jeg har læst en del artikler om dette, og spiser rigtigt. (tror jeg B)

Jeg har læst i flere artikler at man ikke må komme i for stort energiunderskud, da man så vil tab en alt for meget muskelmasse. Men hvordan finder jeg ud af hvor mange kulhydrater jeg skal indtage for ikke at komme i underskud??

Her et et eks på en dags mad.

Morgen:

30g havregryn eller kornfleks (uden sukker)

1 rundtom groft rugbrød med øst

1 glas juice eller et styke frugt.

Frokost:

100-120g kød, fisk eller fjerkræ

300g grøntsager

2 rundtom rugbrød

Middag:

150-170g kød, fisk eller fjerkræ

300g grøntsager

1 rundtom rugbrød

"snaks"

ca. 4 frugter

Hvis du har evt. rettelser, tilføjelser eller bare gode råd, så skriv endelig.

Link to comment
Share on other sites

Hello,

Jeg går ud fra, du også træner? Hvis du - hånden på hjertet - følger din skitserede kostplan til punkt og prikke, tror jeg ikke, du spiser nok. Drop cornflaksene - de er bedst til at skabe et ustabilt blodsukker. Havregryn er godt (egen erfaring), men spis noget mere af det (f.eks. 50 g m. rosiner og skummetmælk).

Gå efter at spise 6 gange om dagen med ca. 3 timers mellemrum, så dit blodsukker er stabilt. Og så synes jeg, du skulle bytte nogle af frugt mellemmåltiderne ud med noget mere substantielt, f.eks. rugbrød m. magert pålæg - altså tag noget af kødet fra frokost og aftensmad. På den måde spreder du også proteinindtaget over hele dagen i stedet for primært at få det til frokost og aftensmad. Der er grænser for, hvor meget protein kroppen kan optage og udnytte på én gang.

Held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

30g havregryn
det var satme ikke meget !!!
1 glas juice eller et styke frugt.

der var vist et eller andet med at man skal drikke sin juice ca 10-30 min før sin morgenmad. derved ville ens sult blive forstærket !!

for efter alle de mange cutte/-fedt indlæg der har været, var pointen vist at man skulle stadig spise massere af proteiner men færre kulhydrater .....

Jeg er lidt i tvivl om jeg for nok protein om dagene, skal jeg evt. supplere med proteinpulver efter træning??

det var noget i retning af 2.0-3.0 * kropsvægt

personligt er jeg stoppet med Ppulver... spiser bare det mere og der er intet mistet på den konto.

jo mindre prutteri :w00t:

nå ja, jeg går udfra due er hankøn....

Link to comment
Share on other sites

Jep jeg er han køn...... B)

Er 175høj og vejer 75.....

Jeg ønsker ikke at blive meget større max. 80. Men jeg vil gerne lige have en laverer fedtprocent da den i øjeblikket ligger på 16.

Ja jeg synes heller ikke at 30g havregryn er særlig meget. Ja jeg skal nok op og spise end 50g + rosiner havregryn om morgen.

Hvis der er andre rettelser af mit kost program må i meget gerne følge op på det, så jeg kan forbedre det...

Jeg vil meget gerne til rettelægge det, sådanne så man slipper for div. pulver hvis dette er muligt....

Link to comment
Share on other sites

FRALLE:

Artiklen CUTS på GET BIG beskriver i detaljer, hvordan du bør bære dig ad.

Din kostplan indeholder for få måltider og tilsyneladende en for uens fordeling af makronutrienter over dagen.

Morgenmåltidet ser især ud til at være proteinfattigt, - foruden energifattigt-, hvilket er uhensigtsmæssigt efter nattens faste.

Sørg for at alle måltider har nogenlunde samme ernæringsprofil.

Disse forhold er meget mere detaljeret beskrevet i omtalte artikel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share