Et kortfattet spørgsmål?


azz
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen og hip hip hurra for mit første indlæg

Jeg er begyndt med styrketræning igen, efter en 2 års pause med en skulderskade =(

Jeg har fået lavet et program i mit center, træning af 2 muskelgrupper a 3 sæt ved hver muskelgruppe og 10-12 gen. pr. træningsdag og har så valgt at krydre det med 20 minutters hård intensiv motionstræning a skiftevis løb og den der mærkelig hive/flyve/maskineagtige ting =) På den måde kommer jeg hele kroppens muskelgrupper igennem på 4 dage.

Det gør jeg 4 dage i streg, men er det for meget uden pause? Opnår jeg mere, hvis jeg smider en pause ind imellem de 4 dage eller kan jeg sagtens træne sådan et program uden pause, så jeg bare træner hver dag? Det tager mig max. 1 time og jeg holder 15 sekunders pause imellem hver øvelse, da jeg ikke har så mange kg. på da min skulder stadig brokker sig lidt, men det er blevet meget, meget bedre efter jeg er kommet i gang, dog tager jeg de kg. jeg kan klare i forhold til at jeg syrer godt til og giver mig nogenlunde fuldt ud, hvis ikke skulderen brokker sig.

Nu bliver spørgsmålet lige lidt mindre kortfattet =) For jeg er også lidt i tvivl, om det er for dumt at motionstræne bagefter styrketræningen? jeg ønsker at tabe mig, samtidig med at jeg bliver mere muskuløs, men vil selvfølgelig ikke nedbryde muskler, ved ikke at holde de pauser, der passer til mit program?

Håber ikke, at det er et alt for dumt spørgsmål og at der er nogen der kan give et godt råd eller en go tommelfingerregel...

Link to comment
Share on other sites

Dit spørgsmål er, om du skal lave dine "motionsøvelser" efter du har styrketrænet?

Det kan du sagtens. Jo mere intensivt du gør det, desto bedre. Det skyldes at hvis du gør det meget let, vil din krop begynde at restituere. Gør du der derimod intensivt, men restitutionen udskydes til du er helt færdig med din træning.

Hvad angår muskelvækst er det signifikant bedst at motionstræne EFTER styrketræning og ikke inden

Håber du kunne bruge mit svar til noget ;)

Link to comment
Share on other sites

Dit spørgsmål er, om du skal lave dine "motionsøvelser" efter du har styrketrænet?

Det kan du sagtens. Jo mere intensivt du gør det, desto bedre. Det skyldes at hvis du gør det meget let, vil din krop begynde at restituere. Gør du der derimod intensivt, men restitutionen udskydes til du er helt færdig med din træning.

Hvad angår muskelvækst er det signifikant bedst at motionstræne EFTER styrketræning og ikke inden

Håber du kunne bruge mit svar til noget ;)

Det kunne jeg helt sikkert bruge til noget...

Jeg kunne nu også godt tænke mig at vide, om jeg bare kan træne som jeg gør, hver eneste dag, da det jo kun er 2 muskelgrupper pr. gang og 20 minutters intensiv motionstræning, uden at holde pause imellem de 4 dages træning i streg? Men skal jo nok have mindst 1 dags pause imellem jeg påbegynder en ny 4 dages træning i streg =)

Men jeg træner jo ikke de samme muskler, det er hele kroppen på 4 dage, 2 muskelgrupper hver gang, men selvfølgelig kommer jeg til at bruge de samme muskelgrupper til de forskellige øvelser, det kan jo ikke undgås, når man hiver, slæber og slider, at man bruger triceps, biceps osv.

Men er 1 dags pause så fint nok imellem de 4 dages træning, før jeg påbegynder de næste 4 dage? Jeg er meget i tvivl omkring hvor meget man bør restitutere eller skal man mærke efter og tage den på føling?

Nogle gode råd?

Link to comment
Share on other sites

Inden nogen kan give dig et mere konkret råd på det punkt, må du skrive lidt mere om din træning.

Hvordan er din træning delt op, hvilke muskelgrupper træner du hvornår? og hvilke ØVELSER laver du?

Der biver jeg nødt til at tage mit program med hjem og skrive det ind, men det vil jeg så gøre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share