Hjælp! hvordan tager jeg på ?


oktayzkamr
 Share

Recommended Posts

Hvad er det egentlig du gerne vil have hjælp til, når du ved så meget?

Hvis du rent faktisk er ude efter brugbare svar, så læs KåreS' indlæg grundigt og giv et ordentligt og gennemtænkt svar, uden at du behøver beskrive alt det du ved og hvem du har trænet med.

Min ydmyge erfaring er at jo mere man lærer, jo mere finder man ud af man ikke ved. Så når du som 15 årig tror du har styr på alt, så siger det mig desværre mest, at det har du nok ikke. Og det er helt ok, så du behøver ikke med det samme at ryge i forsvarsposition! :smile:

Det er bare lidt nemmere at arbejde med, hvis du erkender det, når du nu endda er nået så langt at have oprettet denne tråd og spørger om hjælp.

Så. Vil du have hjælp eller ikke?

Link to comment
Share on other sites

hvis du siger at der ikke er proffer i dk er du virkelig dum

Det er ikke det T skriver.

Hvis du rent faktisk ønsker hjælp, så må jeg kraftigt foreslå dig en anden tilgangsvinkel end den du pt. ligger for dagen.

Svar på de få seriøse indlæg der trods alt er kommet i denne tråd og skær det evt helt ud i pap hvad du skal have hjælp til, når nu du ved så meget selv og har hjælp af en prof mm. Det virker ærlig talt som lidt mærkelig opførsel.

Kan du ikke selv se det?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis vi bare snakker om at tage på i vægt (han siger jo ikke om det skal være muskler eller fedt)..

Så hedder den bare..

Aftensmad:

Sovs - Sovs - Sovs

Masser af fløde i

Tilsæt 2-3 gode bøffer

Start måltidet omkring 1½ time før du går i seng

Til morgenmad:

MASSER af hvidt brød, med MASSER af Kærgården overstrøet med et 5 mm lag af Stryhn's

Tag bilen på arbejde/skole/fritidshjem/tredje sted (skulle jo nødig overbelaste musklerne)

I weekenderne skal den bare hedde MAX druk - gerne fra middag til næste morgen.. En kasse øl i løbet af dagen kan klare det, og (faktisk seriøst det næste her) - spist fedtholdigt mad når du er fuld, fordi at kroppen arbejder så koncentreret om at bearbejde alkoholen at al mad-indtag bliver "glemt" af kroppen og bliver til direkte fedt

Link to comment
Share on other sites

I weekenderne skal den bare hedde MAX druk - gerne fra middag til næste morgen.. En kasse øl i løbet af dagen kan klare det, og (faktisk seriøst det næste her) - spist fedtholdigt mad når du er fuld, fordi at kroppen arbejder så koncentreret om at bearbejde alkoholen at al mad-indtag bliver "glemt" af kroppen og bliver til direkte fedt

aahhh mon dog?

Du har nok ret i at det fedt du spiser, forbliver fedt (går det de fleste gange), men jeg tror sku næppe kroppen "glemmer" alt maden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

jeg er en dreng på 15 år jeg vejer 70,9 og er 167 høj

og jeg vil gerne op på 80kg

hvorlangtid kan det tage?

hvad skal jeg spise?

hvormange kalorie skal jeg indtage``

Hej du

Hvis du ønsker at blive stor, tager det lang tid. Det kræver intensiv træning og et par år (2-3) men samtiddig hvis du ønsker at opbygge så meget muskelmasse i denne alder, vil min Personlige mening være at du kan vinke farvel til at vokse i højde.

Efter min erfaring har du brug for 3 slags kosttilskud

proteinpulver

kreatin

glutamin

Muskelmasse sættes i 2 skridt mens man træner.

Det første halvdel af året (vil anbefalde efterår og vinter)træner man samtiddig med at man sætter vægt på (både muskler og fedt). Kosttilskud mælke eller eggeprotein, kreatin, glutamin. Man træner 3-5 gang om ugen hvor man først på ugen træner de store og stærke muskelgrupper og sidst på ugen de små svage muskelgrupper. Man træner meget anaerob træning, dvs trække og skubbe vægte. Ens menu burde bestå af proteinrig kost og stivelse(altså kartofler, pasta, ris, brød osv.) dog prøv så meget du kan at undgå svinekød da det giver for meget fedt, jeg anbefalder gerne meget fisk og oksekød.

Den anden halvdel af året (forår og sommer), Træner man for at forme sin krop, definere muskler og fibrer. Her når man har trænet en halv år og er kommet i træningsrutinen, går man til at træne anaerob træning 3 gang om ugen for at velligeholde sin styrke og muskler og erstatte de andre 2 gang med noget aerob træning, det kanvære at spille fodbold, løbe, svømme altså noget sport hvor man kommer meget i bevægelse. Kosttilskud valle protein og kreatin. Menuen her ændres til kylling, kalkun,fisk og salat (meget grønsager, finger væk fra frugt).

Det er meget vigtig at tage kosttilskud som det står på pakken at man skal! Ellers kære ven spilder du bare penge. Husk at din krop ikke kan optage mere protein end omk. de 40gram pr dag (hvis man ikke træner op til det dobbelte hvis man træner) noget af det samme gælder også for kreatin, resten kommer bare ud igen i den anden ende.

1 time træning af gangen er nok, altså omk 5 timer pr uge. Man tage den masse man allehøjst kan løfte ca 10-12 gang i serie af 3.

Og sidst men allervigtigst husk at sove. Du skal sove de almindelige 8 timer pr nat og ca. 1 timmer ved middag. Din krop kymper mens du træner og den belastes mere end normal. Mens du sover retter rygreden sig op igen og musklerne udvides og optager de næringsstoffer de har brug for. Derfor tages de flester proteiner lige før sengetid.

håber det er til lidt hjælp

ellers har du internettet søg på youtube efter creatine og protein og se hvad du for frem. Det er allebedst at finde flest info om noget før man går i gang.

Mvh ioana

Link to comment
Share on other sites

Må jeg låne tråden til at spørge om sådan noget protein pulver kan erstatte alm. kost?

http://shop.getbig.dk/index.php?main_page=product_info&products_id=346

Ikke særlig god ide at gøre det. Husk at proteinpulver skal tages som del af et fornuftig og sund kost. Dog kan proteinpuve hjælpe med at erstatte kaffen om morgenen, eller prøv en proteinshake om morgenen hvis du ikke kan spise morgenmad. De fleste proteinpulvere har også vitaminer i. Så hvis du i forvejen er en af "os" der ikke kan få et bid ned om morgenen så grib til proteinpulveren. hvorfor? det er lidt af en lang forklaring så du for en lille doku vedhæftet her.

hilsen ioana

Mangel på proteiner.docx

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share