maveprogram efter vægttab


pellergnu
 Share

Recommended Posts

hejsa i forummet

jeg er en 26 årig mand.

da jeg var 18-20 år løb jeg meget, og gennemførte 3 marathons. efter det 3. mistede jeg gnisten for løb, og kom aldrig rigtig i gang igen.

på det tidspunkt vejede jeg 65 kg fordelt på 200 cm, altså meget undervægtig.

jeg har så trænet lidt vægte on and off, men da jeg også stoppede med det tog jeg meget på i vægt.

vægten toppede på 111.5 kg, da jeg besluttede mig for at gøre noget ved det. jeg prøvede at komme i gang med at løbe, men mine ben kunne ikke holde til belastningen fra den ekstra vægt, jeg har det sidste halve år kørt på en cross-trainer 2-3 gange i ugen, og vægten siger nu 98 kg, jeg vil så gerne i gang med at løbe igen, på sigt langdistance.

jeg ville så derfor høre om hvad folk mener jeg skal starte op med at løbe om ugen. 2 km, 3 gange i ugen ?????

da jeg også ønsker mig en sixpack, er der så folk der kan linke til et godt maveprogram, andet styrketræning har ikke interesse, da jeg helst ikke vil tage for mange muskler på pga løbet, men synes en sixpack er pæn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at du skal lægge meget stille og roligt ud med løb, f.eks. en til to gange om ugen. Korte distancer (1-2 km) og lavt tempo (lavere end din stolthed umiddelbart synes om :smile:). Dine ben skal vænne sig til belastningen og du har fortsat en del overvægt at slæbe på.

Fortsæt med konditionstræning på crosstrainer ved siden af.

Efterhånden som du taber dig og benene vænner sig til at løbe igen, kan du langsomt øge distancerne - læg f.eks. 400-500 meter til den samlede distance hver fjortende dag. Hvis du i en periode ønsker at øge hastigheden, så lad være med at øge distancen i samme periode - og omvendt

Du kan finde maveøvelser på:

http://www.exrx.net/...ml#anchor172895

Du kan finde andre tråde om mavetræning her på mol.dk ved hjælp af søgefunktionen.

Jeg forstår ikke, at du ikke vil træne resten af kroppen. I løb kan du have stor fordel af at styrketræne. Du bliver ikke en tank af at styrketræne - det afhænger fuldstændig af måden, det gøres på.

EDIT: Der er et program til opstart i løb her på mol.dk, se: http://www.motion-on..._for_begyndere/

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share