Holde gang i vægttabet


bensen
 Share

Recommended Posts

Har indledt kraftig tiltag mod flere års vellevned.

Startede 22 Feb i år og har indtil nu tabt 7,8 kg. Målet er i første omgang 10 kg inden 30/4 (væddemål)

Har reduceret kalorieindtag væsentligt, holder mig fra alkohol (piv) og kulhydrater. Spiser meget sundt med proteinrig kost.

Har også indledt træning i motionscenter som supp og for at træne til kommende windsurfstævner.

Er dog bange for at jeg "slører" vægttab da jeg nu træner 2-3 gange i center.

Jeg ønsker at opretholde max vægttab, max forbrænding og selvfølgelig fortsætte med træning.

Har hørt rygter om at træning på tom mave skulle sikre mest mulige fedtforbrænding (angiveligt fordi kulhydratmængden er lille på det tidspunkt) Er der nogen der kan bekræfte dette?

Hvis ja, hvor længe er så den optimale tid fra træningsafslutning til man spiser morgenmad? (for at lade forbrænding efter træning virke længst muligt)

Er i øvrigt at hankøn, 47 år og skal ialt nok tabe ca yderligere 5kg.

Og ja, jeg er enig i, at spejlet er den bedste vægt,-----men det der væddemål!!

Link to comment
Share on other sites

Du er godt på vej allerede og jeg tror du vinder dit væddemål. Den muskeløgning du kan forvente i din situation, er næppe noget problem, og i øvrigt har det jo kørt rigtig godt for dig indtil nu. Synes du skal fortsætte med at klø på. Den med kulhydrat og træning er helt rigtig, men ikke nødvendigvis relevant, da du forbrænder det meste fedt uden for dine træningstidspunkter.

Vh Andreas

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share