Optimal brug af protein-pulver samt carbs


SørenL
 Share

Recommended Posts

Var så heldig at jeg lige fandt en spand kuldhydrater og whey-95 på tilbud, så købte en 4 kilo af hver. Spørgsmålet er så hvorledes dette skal distribueres og blandes op. Det jeg ønsker er, at tage lidt muskler på og sørge for det er mest muligt er fedtet der ryger ved mit kalorie-underskud (ved hjælp af at stimulere musker og spise meget protein). Er klar over, at dumt at være i underskud, når man forsøger at få større muskler, men fedtet på maven SKAL væk :) Sidste måned har jeg gået cirka 1 kg op i vægt, men smidt 1 % fedt, så det går den rigtige vej. Er ikke så interesseret i kosten, mere at få mest muligt ud af mit nye tilkøb.

Kort om mig:

  • 23 år, 179cm, 74kg, 13 % fedt
  • Spiser dagligt 1500-2000kcal + det jeg træner. Dette gøres over 5-6 måltider
  • Træner dagligt og forbrænder mellem 800-2000kcal, alt efter hvad jeg træner
  • Spiser omkring 120g+ protein om dagen i mad
  • Træner spinning, løb, svømning og styrketræning (Dog mest fuldkropsøvelser ala cross-fit).

Spørgsmål:

  • Det jeg tænker mest på er, hvor mange kuldhydrater skal der til, før at proteinerne kan optages?
  • Hvor meget skal jeg spise ud fra kcal forbrændt, altså for at vende fra nedbrydning til restitution? - eksempelvis gram/kcal-forbrændt kunne være cool.
  • Hvordan er forholdet mellem protein og kulhydrater i processen hvor man vender fra nedbrydning til restitution?
  • Kan man bruge kuldhydraterne alene til at lave "energi"-drikke? - Eksempelvis hvis man har et par timers spinning, med saftevand og kuldhydrater

Håber det giver mening og på forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share