Kondital for hjertepatienter


torben7913
 Share

Recommended Posts

Er der nogen som ved på hvilken måde hjertemedicin påvirker resultatet af konditests.

Jeg spørger fordi jeg har været på vej til at få en blodprop, som heldigvis blev opdaget i tide, så jeg blot skulle have en ballonudvidelse og indsat en stent i kranspulsåren. Jeg er så blevet rådet til at træne min kondition, jeg har netop prøvet et-punkts testen på denne side: http://www.motion-online.dk/konditionstraening/testning/et-punkts_test_paa_cykel/

Resultatet viste et konditionstal på 45,7, hvilket nok må antages at være urealistisk højt for en 65 årig mand der har røget i 50 år.

Jeg vil derfor gerne vide om der er nogen som ved, hvordan man skal beregne konditalet, når der samtidig gives hjerteregulerende medicin: Zelo-sok 50 mg depottabletter 1 dagl. ?

Link to comment
Share on other sites

Selo-zok er en betablokker der også medføre at pulsen ikke stiger så hurtigt ved belastning som normalt... Der bliver "lagt låg på". Jeg har selv tidligere brugt den medicin - og virkningen er ret markant. Derfor vil indirekte konditest blive misvissende. En maxtest vil nok også blive påvirket. Jeg tror ikke der er så meget at gøre der - du må måle din form og fremgang på anden vis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share