Søges; Creme til rensning af porer på næsen


KarlS
 Share

Recommended Posts

Hey alle.

Jeg har i lang tid gået og tænkt over hvordan jeg kunne minimere min urene hud på næsen, men har aldrig gjort mere ved det, end at dampe mit ansigt, hvilket stort set ikke hjælper.

'Problemet' er store dybe porer på næsen, der er urene. Det er ikke ekstremt overhovedet, men det går mig på, og jeg vil gerne gøre noget ved det. Min hud på næsen bliver ofte meget fedtet.

Jeg ANER bare ikke hvor jeg skal starte. Eftersom jeg er en mand, har jeg aldrig brugt diverse cremer og hudprodukter før, da jeg aldrig har døjet med bumser osv.

Nogen der kan anbefale et godt produkt til dybderensning af porer på næsen?

Håber der er en eller to, måske en kæreste til nogen, der har en god anbefaling :D

Link to comment
Share on other sites

Du skal rense din hud morgen og aften, og gerne eksfoliere engang imellem. Hvis porerne er meget store, kommer du nok til at acceptere at de aldrig forsvinder helt, men det bliver selvfølgelig meget pænere, hvis de ikke er fyldt med sort snask.

Jeg er totalt produkt-snob, når det kommer til min ansigtshud, og bruger stort set udelukkende dermalogica. Det er gode produkter, de er parfume- og parabenefri, men de er ikke billige (der er dog en del penge at spare, hvis du køber online fx i England). De har en produktlinie som er udviklet specielt til mænd - og hvis det ikke er i konflikt med din maskulinitet vil jeg anbefale en ansigtsbehandling. Mener at Men's Room bruger dermalogica (så undgår du at det bliver alt for dullet). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skidt om det er dullet, bare det virker!

Ved du hvilken betegnelse det produkt jeg søger går under? Har fundet nogle forskellige cremer og gels der påstår de gør det jeg søger, men kan ikke finde et navn på de slags produkter?!

Er det en peeling? en scrub?

Haha, jeg er HELT blank på dette område... måske man skulle konsultere en veninde :P

Link to comment
Share on other sites

Skidt om det er dullet, bare det virker!

Ved du hvilken betegnelse det produkt jeg søger går under? Har fundet nogle forskellige cremer og gels der påstår de gør det jeg søger, men kan ikke finde et navn på de slags produkter?!

Er det en peeling? en scrub?

Haha, jeg er HELT blank på dette område... måske man skulle konsultere en veninde :P

Renseprodukter vil som regel gå under betegnelsen "cleanser", mens peeling og scrubs som regel er eksfolierende. Hvis du kaster dig ud i at eksfoliere synes jeg du skal bruge en fugtighedscreme efterfølgende, da det godt kan tørre huden ud (og tør hud også kan være årsag til tilstoppede porer).

Hvis du vil prøve med dermalogica, ville jeg nok foreslå daily clean scrub og soothing shave cream. Men med det forbehold at de selv mener man skal have en kosmetolog til at analysere ens hud, og på baggrund deraf vælge produkter.

Hvis du går efter andre mærker, så skal du være opmærksom på, at scrubs/peeling/eksfoliants kan være ret kraftige, og derfor højst må bruges 1-2 gange om ugen. Og så skal du have en cleanser ud over det (denne kombination kan dog sagtens gøres billigere end det jeg har foreslået).

Under alle omstændigheder vil jeg advare dig om, at du bevæger dig ind på et marked, som nok er verdensførende når det kommer til pseudo-science og helt utopiske løfter om effekt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share