Weight gainer - optimalt?


Issey
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg overvejer at begynde og indtage weight gainer efter træning.

Men jeg har bare et spørgsmål: Vil det også være optimalt for folk der vejer for meget?

For som jeg har forstået det, er det typisk folk der gerne vil tage på, der indtager det.

Jeg vil heller ikke have noget imod, at tage på, men jeg har ikke brug for det.

Tynde der begynder at træne, skal jo opbygge muskler hvorimod overvægtige skal forvandle fedt til muskler.

Eller har jeg misforstået noget totalt?

Link to comment
Share on other sites

Der er en del ting du har misforstået...

For det første så kan du IKKE omdanne fedt til muskler. Du kan tabe fedt - og forøge muskelmassen. Det første gøres ved at være i energiunderskud, det næste gøres ved at være i energioverskud. Dvs., spiser du for at øge muskelmasse vil du også tage fedt på - omvendt vil du tabe muskelmasse, når du taber fedt ved kalorieunderskud.

Graden og omfanget af dette afhænger af mange faktorer og kan formindskes/forstørres, afhængig af din nuværende træning, træningserfaring samt kost - men ovenstående er meget overordnet.

Hvis du træner med henblik på at smide lidt fedt, er weightgainer nok ikke helt optimalt - MEN det kommer an på resten af din kost.

Edited by Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share