Virus på balancenerven


Mai Fynbo
 Share

Recommended Posts

Har lige været ved doktoren efter et par dages kraftig forkølelse, halsbetændelse, nedsat hørelse og nu også problemer med balancen. Det er med stor sansynelighed en virus på balancenerven og ifølge lægen skulle det gerne være væk i løbet af et par uger. (det er sgu lang tid ikke at kunne træne ordentligt!) Desuden lagde hun stor vægt på at det var godt at komme i gang igen når den værste svimmelhed havde lagt sig, altså ikke noget med at ligge på sofaen og håbe på at det hele går væk igen.

Mit spørgsmål til jer er følgende:

Hvordan træner man når verden nægter at stå stille omkring en? Det er ikke så slemt at jeg har kvalme, men nærmere følelsen af at være på et skib eller at stå på et vippebræt. Desuden bliver det værre så snart jeg har drejer hovedet eller flytter min krop hurtigt. Det skal også siges at jeg har ganske få remedier til rådighed lige nu, primært lætte skiver og stænger. Har prøvet øvelser som BOR med let vægt og det kan jeg sagtens så snart jeg har fundet noget der minder om balance. Det samme gælder skulder og armøvelser.

Hvad pokker gør jeg for at holde min krop igang og ikke miste al min styrke i benene? Jeg har nu haft 3 dage på skjoldet med kun en 3-5 km gåtur om dagen og jeg er ved at blive sindsyg af al den inaktivitet. Har allerede måttet droppe mit planlagte cut da jeg i disse dage kun bruger energi på at omdanne ilt til Co2. :( Alle gode ideer til øvelser er velkomne!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været ude for det samme. Det er bestemt ikke sjovt. Jeg holdt 2 ugers pause fra træningen og begyndte stille og roligt op igen derefter. Der er ingen grund til at forcere det. Det kan hurtigt blive ret ubehageligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share