Restitutionsløb


Cpefv66
 Share

Recommended Posts

Ifølge linket her:

http://www.lobesiden.dk/kropogtraening.php

Derinde står der, at man kan træne igen straks efter lige at have trænet udholdenhed, hvis man har løbet i flere år. Vil dette dermed sige, at man kan bruge udholdenhedstræning som restitutionløb efter at have løbet i nogen år?

Btw. - Kan det, som de kalder "netop at være begyndt" og "have løbet i flere/et år", translates til noget andet end tid?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Restitutionsløb løbes som regel ved en lavere intensitet end udholdenhedtræning.

Jeg ville normalt anbefale ikke at bruge restitutionsløb medmindre du er oppe og løbe her dag, er du ikke det vil du have større glæde af at løbe udholdenhedsløb.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg lige hugger tråden - håber det er ok.

Linkets omtalte restitutionstider (som jeg også har set andre steder) - gælder de kun løb eller er det al motion? Hvad med fx spinning og step?

Jeg er nemlig begynder, men træner ovennævnte ting fem dag om ugen ca.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg lige hugger tråden - håber det er ok.

Linkets omtalte restitutionstider (som jeg også har set andre steder) - gælder de kun løb eller er det al motion? Hvad med fx spinning og step?

Jeg er nemlig begynder, men træner ovennævnte ting fem dag om ugen ca.

Hvis du er begynder skal du i hvertfald være meget opmærksom på signaler fra din krop om overbelastning. Men det er jo svært at sige hvor høj intensitet du kommer op på når du træner. Praktisk har det også lidt at sige at du variere træning så det ikke er den samme belastning hele tiden. 5 gange lyder af meget hvis det er sådan du er startet lige på en gang med 5 træninger ugentligt, men hvis din krop kan holde til det, synes jeg ikke der er nogen grund til at lade være:)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er begynder skal du i hvertfald være meget opmærksom på signaler fra din krop om overbelastning. Men det er jo svært at sige hvor høj intensitet du kommer op på når du træner. Praktisk har det også lidt at sige at du variere træning så det ikke er den samme belastning hele tiden. 5 gange lyder af meget hvis det er sådan du er startet lige på en gang med 5 træninger ugentligt, men hvis din krop kan holde til det, synes jeg ikke der er nogen grund til at lade være:)

Tak for svaret.

Man kan vist godt kalde mig begynder da jeg kun har været i gang med at træne siden midten af februar - før det var jeg ganske inaktiv :unhappy:

De fem ugentlige træninger er noget jeg begyndte på i slutningen af marts/starten af april - der syntes jeg at jeg havde overskud til mere træning (startede med ca 3 gange i ugen)

Jeg har bare lyst til at sætte turbo på da jeg er på et punkt i mit liv hvor jeg har tiden og lysten til at brænde igennem med træning - og nu skal det være: Jeg vil vide hvordan det føles at være i form :superman:

Det skal da også siges at jeg ikke tvinger mig selv til at træne fem gange om ugen hvis jeg kan mærke at jeg har brug for hvile - jeg prøver at mærke efter og lytte til min krop. Men må indrømme at jeg har tænkt en del på restitutionstider - vil jo ikke overbelastes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share