Vitaminer og mineraler igen igen


KTH
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg ved at folk diskuterer vitaminer og mineraler side op og side ned for tiden. Ingen ved tilsyneladende noget konkret.

Jeg har hørt, at kroppen kan blive dårligere til at udnytte de naturlige vitaminer og mineraler, der er i maden, hvis man tilfører den vitaminer og mineraler hver dag over en længere periode. Er der nogen der har hørt noget lignende?

Umiddelbart vil jeg sige at det virker lidt logisk, for hvis man får tilført vitaminer og mineraler i store doser behøver man kun at optage en lille brøkdel af det, hvorimod hvis man kun lige får vitaminer og mineraler nok igennem maden, så skal kroppen optage en langt større procentdel af det.

Jeg vil dog helst ikke tro på det, da jeg selv er en ivrig vitaminpille-spiser :rolleyes:

Jeg har også hørt rygter om, at man kan risikere at leve 10 år mindre hvis man spiser vitaminpiller hele livet. Det ville godt nok være surt hvis det skulle ske at være sandt, altså at man forkorter sit liv ved at spise vitaminpiller og så oven i købet når man har betalt for skidtet!

Link to comment
Share on other sites

at kroppen kan blive dårligere til at udnytte de naturlige vitaminer og mineraler, der er i maden, hvis man tilfører den vitaminer og mineraler hver dag over en længere periode.
har jeg ikke hørt og lyder for mig ret usandsynligt, at det skulle have nogen sundhedsmæssig effekt
Jeg har også hørt rygter om, at man kan risikere at leve 10 år mindre hvis man spiser vitaminpiller hele livet

har jeg heller ikke hørt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share