lavt fedtindhold i kosten og knæ der knækker


hardvig
 Share

Recommended Posts

Hey alle.

Jeg sad lige og læste et emne her på siden om en fyr hvis skulder "knækker" under styrketræning.

og så kiggede jeg lige ned af mig selv og konstaterede at jeg faktisk har samme problem, bare med mit knæ og løbetræning..

Jeg er i gang med at tabe mig, og holder mig derfor som udgangspunkt fra alt der indeholder store mængder fedt, men har det nu fået den bivirkning at mine led ikke får nok smørelse?

Det er ikke så jeg lever at pulver og salat, jeg spiser en forholdsvis varieret kost, så jeg får noget fedt (spiser yoghurt, drikker 1 glas mælk om dagen, spiser magert kødpålæg på mit rugbrød (som også har fedt i sig)), jeg tænker bare på om jeg simpelthen får for lidt? (altså fedt.. :wink:)

Link to comment
Share on other sites

Hey alle.

Jeg sad lige og læste et emne her på siden om en fyr hvis skulder "knækker" under styrketræning.

og så kiggede jeg lige ned af mig selv og konstaterede at jeg faktisk har samme problem, bare med mit knæ og løbetræning..

Jeg er i gang med at tabe mig, og holder mig derfor som udgangspunkt fra alt der indeholder store mængder fedt, men har det nu fået den bivirkning at mine led ikke får nok smørelse?

Det er ikke så jeg lever at pulver og salat, jeg spiser en forholdsvis varieret kost, så jeg får noget fedt (spiser yoghurt, drikker 1 glas mælk om dagen, spiser magert kødpålæg på mit rugbrød (som også har fedt i sig)), jeg tænker bare på om jeg simpelthen får for lidt? (altså fedt.. :wink:)

Jeg ville, hvis jeg var dig begynde at have et indtag af en eller anden form for vegetabilske monoumættede fedtsyrer igennem din mad.

God rapsolie er næsten perfekt sammensat til den menneskelige fysik. Avocado er ligeledes en fantastisk kilde og er som bonus spækket med vitaminer og andet godt.

Argumenterne er følgende:

1: Du har brug for en hvis mængde sundt fedt for at fungere optimalt.

2: Moderat indtag af monoumættede fedtsyrer har vist sig at være gavnligt for kroppens fedtforbrænding, og specielt omkring maveregionen(jvf. Aktiv Trænings store artikel om mavefedt)

Men hvorvidt det er fedt der "smører" led tror jeg bestemt ikke er særlig sandsynligt. Jeg kender ikke sammensætningen af ledvæske, og om et korrekt fedtindtag påvirker ledvæsken ydeevne er jeg ikke klar over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share